توصیه خامنه‌ای به مردم: مشکلات را تحمل کنید

گزارش وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی نشان می‌دهد که یک‌سوم مردم ایران زیرخط فقرند

عکس از پایگاه اطلاع رسانی علی‌خامنه‌ای

علی خامنه‌ای در سخنان خود، روز پنج‌شنبه، ۱۱ آذر به ملت ایران توصیه کرد که مشکلات را تحمل کنند و گفت: «بدون تحمل بسیاری از سختی‌ها، هیچ ملتی به‌جایی نمی‌رسد». رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین با تکرار سخنان پیشین، درباره جنگ ایران و عراق کشورهای غربی را «بی‌حیا» و «بی‌شرم» خواند و از هنرمندان و نویسندگان خواست که با تولید محتوای هنری آنان را «رسوا» کنند.

نزدیک به یک‌ هفته پس از اعتراض‌ مردمی در اصفهان و سرکوب آن‌، علی خامنه‌ای بدون هیچ اشاره‌ای به این موضوع، سخنان پیشین خود را درباره جنگ ایران و عراق، صدام، کشورهای غربی و توصیه به ملت ایران تکرار کرد.

او در دیدار با «اعضای کنگره شهدای استان ایلام» با متهم کردن کشورهای غربی به حمایت از «صدام خبیث» گفت: «همان کسانی که این گرگ خون‌خوار را آن روز پشتیبانی می‌کردند، امروز دم از حقوق بشر می‌زنند، امروز خودشان را متولی حقوق بشر در همه‌ دنیا می‌دانند.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران، در ادامه صحبت‌های خود از هنرمندان و نویسندگان ایرانی خواست که با تولید فیلم، داستان، کتاب و خاطره «حقایق را درباره بی‌حیایی و بی‌شرمی» کشورهای غربی بیان و آنان را «رسوا» کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خامنه‌ای افزود: «شهادت فقط قربانی جنگ شدن نیست؛ خب در دنیا کسان زیادی هستند که در جنگ‌های کشورهایشان شرکت می‌کنند و کشته می‌شوند؛ بسیاری از آن‌ها هم مثلا برای دفاع از مرزهای جغرافیایی کشورشان، البته بعضی مزدورند، اما شهید ما این‌جوری نیست؛ فقط دفاع از مرز جغرافیایی نیست؛ او در دفاع از مرزهای عقیده، مرزهای اخلاق، مرزهای دین، مرزهای فرهنگ، مرزهای هویت، در دفاع از این مرزهای مهم معنوی وارد می‌شود.»

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ملت ایران توصیه کرد «تلاش» خود را بیشتر کنند. او گفت: «بدون تلاش، بدون مجاهدت فی‌ سبیل الله، بدون تحمل بسیاری از سختی‌ها، هیچ ملتی به‌جایی نمی‌رسد». او در ادامه افزود: «حالا برای ما هم اگر چنانچه سختی‌هایی هست، ان‌شاءالله تحمل این سختی‌ها ملت ایران را به اوج خواهد رساند، به قله خواهد رساند.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران، درباره اینکه ملت ایران با تحمل سختی‌های موجود چگونه به اوج خواهند رسید، توضیح بیشتری نداد، اما شواهد نشان می‌دهد که به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، جنگ‌های نیابتی و اقدام‌های تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی ایران علیه جامعه جهانی، اقتصاد ایران به مرز فروپاشی رسیده است و بسیاری از مردم طبقه متوسط درنتیجه بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر به زیرخط فقر سقوط کرده‌اند. بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از هر سه نفر ایرانی، یک نفر زیرخط فقر قرار دارد. پیش‌تر احمد توکلی نماینده سابق مجلس گفته بود که ۶۰ درصد مردم ایران زیرخط فقرند و گرسنگی در کشور معنادار شده است.