بازگشت یووه به مسیر پیروزی در شرایط بحرانی باشگاه

باخت در دو بازی قبلی مقابل چلسی و آتالانتا به روحیه بازیکنان آسیب زد

این پیروزی یوونتوس را یک رتبه در جدول بالا برد-Carlo Hermann / AFP

تیم فوتبال یوونتوس هفته چهاردهم سری آ ایتالیا را خیلی زودتر از دیگر تیم‌ها آغاز کرد و در حالی که به زمین سالرنیتانا، تیم انتهای جدولی، رفته بود، موفق شد با گل‌های دیبالا و آلوارو موراتا در مسابقه‌ای که نسبت به تیم میزبان برتری محسوسی داشت، دو بر هیچ به پیروزی برسد و مقداری از فشارها روی خود بکاهد.

در این بازی، دیبالا بازیکن برتر زمین بود و موقعیت‌های فراوانی برای گلزنی را از دست داد. باخت در دو بازی قبلی مقابل چلسی و آتالانتا به روحیه بازیکنان آسیب زده و پنج شکست یووه تا اینجای فصل باعث شده است که آن‌ها در رده هشتم جدول قرار بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پیروزی آن‌ها را فقط یک رتبه در جدول بالا برد اما مشکلات این روزها برای یووه تنها به مسابقات سری آ و عملکرد ضعیفشان در این فصل ختم نمی‌شود؛ بلکه دردسر بزرگ‌تری در راه است و سران باشگاه دوباره در مسیر یک رسوایی بزرگ قرار گرفته‌اند که شاید مانند سالیان نه‌چندان دور، محرومیت این تیم از حضور در رقابت‌های سری آ ایتالیا را نیز در پی داشته باشد.

تکرار اتفاق‌های ۱۵ سال پیش برای یووه که به «کالچوپولی» معروف شد و به سقوط آن‌ها به رقابت‌های سری بی ایتالیا و پس گرفتن دو عنوان قهرمانی از یوونتوس منجر شد، این بار به شکلی دیگر در حال وقوع است؛ زیرا گفته می‌شود بعضی از قراردادهای سال‌های اخیر باشگاه با بازیکنان از نظر قضات غیرقانونی بوده و آندره آنیلی، مالک باشگاه و مدیران تیم یعنی پاول ندود و فابیو پاراتیچی با ارائه صورتحساب‌های نادرست و جعلی این تیم را در خطر محکومیت قرار داده‌اند و به همین دلیل تحت بازرسی‌اند.

تحقیقات در این زمینه در دست اقدام است و بازرسان در حال بررسی مدارک جمع شده از باشگاه یوونتوس‌اند. گفته می‌شود که اصل موضوع سر قرارداد و معاوضه دو بازیکن یووه و بارسلونا به نام‌های پیانیچ و آرتور ملو است که رقم قراردادشان نادرست ثبت شده است. قرارداد کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ نیز بررسی شده اما قاضی تاکنون حکمی برای بازجویی از این بازیکن صادر نکرده است.

سود مشکوک ۲۸۲ میلیون یورویی در عرض سه سال باعث شده است تا دادگاه این رقم را غیرواقعی قلمداد کند و دستور بررسی اسناد مالی باشگاه و البته ارقام ردوبدل شده در قراردادها را صادر کند.

در صورت محکومیت باشگاه یوونتوس، مجازات سنگینی برای این باشگاه در نظر گرفته خواهد شد و ممکن است برای بیانکونری‌ها (سفیدومشکی پوشان)، پرافتخارترین تیم سری آ ایتالیا با ۳۶ عنوان قهرمانی، کالچوپولی دیگری در راه باشد؛ به طوری که شاید حتی عنوان قهرمانی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نیز از این تیم پس گرفته شود.   

بیشتر از فوتبال