انتخابات ۲۰۲۴؛ ترامپ از معاونش وفاداری بی‌چون‌وچرا می‌خواهد

اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه از هم‌اکنون برای سمت معاونت احتمالی ترامپ در رقابت‌اند

ترامپ هنوز تایید رسمی نکرده است در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند یا خیر‌ـ ELSA/AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، هنوز اعلام نکرده است در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد یا خیر، اما جمهوری‌خواهان از هم‌اکنون برای معاونت احتمالی‌اش، در صورت راهیابی‌ به کاخ سفید، در رقابت‌اند.

نشریه پولیتیکو، به نقل از منابع آگاه، نوشته است ترامپ در گزینش همراه کارزار انتخاباتی‌ ۲۰۲۴ خود که احتمالا به معاونت او منصوب خواهد شد دو موضوع را مدنظر دارد، اول اینکه به او وفادار باشد و دوم، در مورد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ و کارشکنی‌ها و تخلف‌های صورت‌گرفته با او هم‌عقیده باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفته می‌شود اخیرا مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین، و سناتور تیم اسکات از کارولینای شمالی در باشگاه مارالاگو همراه ترامپ دیده شده‌اند و گمانه‌زنی‌‌ها حاکی از آن است که شاید یکی از آن‌ها گزینه ترامپ برای معاونت ریاست‌جمهوری باشد. هرچند اسکات در کارزارهای مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده است، به نظر می‌رسد نمایشی باشد و هدف اصلی‌اش معاونت باشد نه ریاست‌جمهوری.

اما این‌ها همه گمانه‌زنی است و ترامپ هنوز تایید رسمی نکرده است در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می‌کند یا خیر؛ احتمال می‌رود تصمیم قطعی‌اش در مورد شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اعلام کند. اما پایگاه کارزار انتخاباتی‌اش دارد شکل می‌گیرد و نتایج نظرسنجی‌های گوناگون حاکی از بخت بالای او برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه و پیروزی بر دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ است. در حالی که محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسیده، بر اساس نتایج برخی نظرسنجی‌ها، اگر انتخابات ریاست‌جمهوری اکنون برگزار می‌شد، بی‌تردید جمهوری‌خواهان و احتمالا دونالد ترامپ، پیروز میدان بودند.

از سوی دیگر، با افت محبوبیت جو بایدن در نظرسنجی‌ها و بحث‌ها در مورد سلامت ذهنی و جسمی‌اش، شرکت بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند بایدن در دور بعدی انتخابات، ۸۲ ساله و سالمندترین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود، گفته است بار دیگر برای راهیابی به کاخ سفید رقابت خواهد کرد. اما اغلب دموکرات‌ها از اظهارنظر علنی در مورد بخت پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ اکراه دارند و تردید‌ در پایگاه دموکرات‌ها در مورد لزوم نامزدی بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری رو به افزایش است.

 

بیشتر از جهان