زوج هم‌جنس پنگوئن سومین سالگرد رابطه خود را جشن گرفتند

نگهبانان زمانی که مجیک و اسفن شروع به ساختن لانه کردند، متوجه علاقه این دو به یکدیگر شدند

به گزارش آکواریوم سی لایف سیدنی، یک جفت پنگوئن هم‌جنس در استرالیا، پس‌ازاینکه در طول رابطه خود «جدانشدنی» باقی ماندند، امسال سومین سالگرد رابطه خود را جشن می‌گیرند.

خبر «رابطه عاشقانه اسپن و مجیک» در سال ۲۰۱۸ زمانی که آن‌ها در مرکز دارلینگ هاربر یک تخم پنگوئن را به سرپرستی پذیرفتند و آن را تبدیل به جوجه کردند، منتشر شد.

آن‌ها با هم جوجه‌ای را از تخم بیرون آوردند که نگهبانان آکواریوم سیدنی آن را لارا نامیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از موفقیت آن‌ها در پرورش لارا، به پنگوئن‌ها تخم دیگری برای مراقبت داده شد که در نوامبر ۲۰۲۰ این تخم نیز تبدیل به جوجه شد.

اکنون که آن‌ها به سومین سال رابطه‌شان با هم رسیده‌اند، مجیک و اسپن با لذت بردن از کیک ماهی منجمد در کنار دیگر پنگوئن‌های این کلونی، سالگرد رابطه خود را در آکواریوم سیدنی رقم جشن خواهند گرفت.

کیرا پونتینگ، مراقب پنگوئن‌های آکواریوم، گفت که از دیدن اینکه این زوج خوشبخت هنوز در کنار هم هستند بسیار خوشحال و هیجان‌زده است و آن‌ها را یکی از فداکارترین و متعهدترین زوج‌ها در کلونی توصیف کرد.

خانم پونتینگ گفت: «مجیک هنوز مرتباً کامل‌ترین سنگریزه‌هایی را که می‌تواند برای اسفن پیدا کند جمع‌آوری می‌کند و نشان می‌دهد که او چه شکارچی بزرگ و شریک زندگی خوبی می‌تواند باشد. آن‌ها الگوی خوبی برای بقیه کلونی هستند. آن‌ها جدایی‌ناپذیرند و ثابت می‌کنند که پیوند بین پنگوئن‌ها چقدر می‌تواند قدرتمند باشد.»

نگهبانان زمانی که مجیک و اسفن شروع به آوردن سنگریزه‌های انتخابی برای ساختن لانه کردند، متوجه علاقه این دو به یکدیگر شدند.

اگر هر کدام از آن‌ها علاقه‌ای به برقراری رابطه نداشت، سنگریزه‌ها را با کنار زدن توسط منقارشان رد می‌کردند. در عوض هر دوی آن‌ها هر یک از سنگریزه‌هایی را که به آن‌ها داده شده بود تحسین کردند.

این دو تنها زوج هم‌جنس پنگوئن نیستند. موارد مشابه دیگری در سایر باغ‌وحش‌ها و مراکز تحقیقاتی مشاهده و گزارش شده است. از جمله الکترا و ویولا دو پنگوئن ماده در اسپانیا.

تابستان سال گذشته مراقبان آکواریوم متوجه شدند که این دو همراه با بقیه پنگوئن‌ها در حال آماده‌سازی ساخت لانه با سنگریزه هستند. آن‌ها از یک زوج دیگر یک تخم بارور قرض گرفتند و الکترا و ویولا از آن مراقبت کرده و صاحب فرزند شدند.

یک زوج هم‌جنس پنگوئن دیگر هم که شانس تخم قرض گرفتن نداشتند در سال ۲۰۱۹ یک جوجه را به فرزندخواندگی گرفتند. این جوجه که جنسیت مشخصی نداشت توسط این دو مادر پذیرفته شد و آن‌ها از او مانند والدین دیگر مراقبت و نگه‌داری کردند.

 در سال ۲۰۱۸ دو پنگوئن نر در باغ‌وحش دانمارک جوجه‌ای را وقتی مادرش برای شنا رفته بود، برای خودشان برداشتند. کارکنان باغ‌وحش پس از مدت کوتاهی جوجه را به والدین بیولوژیکی‌اش پس دادند و به زوج در آرزوی فرزند هم یک تخم هدیه دادند.

بیشتر از زندگی