بازدید اختصاصی پنگوئن‌ها از موزه‌ای در آمریکا

«پنگوئن‌ها به آثار کاراواجیو نسبت به مونه واکنش بهتری داشتند»

پنگوئن‌ها در حال گشت و گذار در موزه هنر نلسون اتکینز- Nelson Atkins Museum Of Art/Kansas City Zoo/REUTERS

یک موزه هنری بسته شده (به دلیل کرونا) در میسوری آمریکا، این هفته به مهمانان ویژه‌اش که سه پنگوئن بودند، یک بازدید خصوصی ارائه داد. این سه پنگوئن از کشور پرو بودند که در باغ وحش مجاور نگهداری می‌شدند.

موزه هنرنلسون اتکینز در شهر کانزاس به دلیل قوانین قرنطینه که مکان‌های عمومی را به روی مردم بسته است، میزبان پنگوئن‌ها شد تا درسالن‌های خالی‌اش به گشت و گذار بپردازند.

مدیرعامل موزه، جولیان زوگازاگوئیتیا، از «دوستان ویژه» این باغ وحش استقبال کرد؛ مهمانانی با شصت سانتی متر قد که بر پنجه‌های خود به آرامی راه می‌رفتند و برای بررسی آثار، این طرف و آن طرف توقف می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

نلسون اتکینز دارای مجموعه‌ای از هنرهای مشهور بین‌المللی از سراسر جهان است که بیش از ۳۴ هزار اثر هنری و مجسمه‌های آفریقایی دوهزار ساله و نقاشی استادان اروپایی از«ال گرچو» گرفته تا«روبنز» و «ونگوک» را شامل می‌شود.

 پنگوئن‌های وحشی به سلیقه بالای فرهنگی شهرت ندارند. زیستگاه‌های دریایی ناهموار و گاه منجمد آنها، به ندرت از صحنه‌های جذاب هنری برخوردار است. البته پنگوئن‌ها هوش دقیقی نسبت به زیستگاهشان دارند، چرا که به طور مرتب عملکرد درخشانی را از حافظه، جهت‌یابی، انتخاب در شنیدن وهمچنین پردازش سریع اطلاعات نشان داده‌اند.

به گفته مدیرعامل باغ وحش، رندی ویستوف، بازدید از موزه فقط عاملی برای بالا بردن روحیه آنها و باز کردن ذهنشان بود.

وی گفت:«ما برای مراقبت از حیوانات وحشی در باغ وحش کانزاس، همیشه به دنبال بهتر کردن زندگی‌شان و هیجان دادن به روزهای آنها هستیم البته در مدت زمان قرنطینه، حیوانات ما دلشان برای مهمانانی که به دیدنشان می‌آمدند، تنگ شده است.»

آقای زگازاگوئیتیا گفت: «پنگوئن‌ها به اندازه کافی احساسات خود را شفاف نشان داده‌اند و می‌بینیم که چگونه نسبت به هنر واکنش نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد آنها به «کاراواجیو» نسبت به «مونه» واکنش بهتری داشتند. این پنگوئن‌ها پرویی هستند، بنابراین ما کمی به زبان اسپانیایی صحبت کردیم، و آنها واقعاً از تاریخ هنر استقبال کردند.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان