مسی برای هفتمین بار بر بام فوتبال جهان ایستاد

کارشناسان فوتبال و بازیکنان صاحب‌نام جهان انتخاب مسی را بی‌انصافی در حق لواندوفسکی می‌دانند

FRANCK FIFE / AFP

مراسم اهدای توپ طلای جهان بازهم خبرساز شد و مجله فرانس فوتبال، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه پاری سن‌ژرمن، را با کسب ۶۱۳ رای برای هفتمین بار به‌عنوان بهترین فوتبالیست سال ۲۰۲۱ برگزید و جایزه مخصوص این مراسم را به او اهدا کرد.

این جایزه به دلیل عملکرد مسی در تیم سابقش بارسلونا و تیم ملی آرژانتین که قهرمانی در کوپا آمریکا را به دست آورد به او تقدیم شد.

روبرت لواندوفسکی رقیب اصلی او برای کسب این عنوان بود و با ۵۸۰ رای یعنی تنها ۳۳ رای کمتر در مکان دوم قرار گرفت. بدین ترتیب مسی دست‌نیافتنی‌تر از هر زمان دیگری در کسب عناوین انفرادی در دنیای فوتبال، نام خود را در صدر بهترین بازیکنان فوتبال جهان قرار داد.

کریستیانو رونالدو که پنج توپ طلای فوتبال را در ویترین افتخارات خود دارد، در مکان ششم این فهرست قرار گرفت و در این مراسم مجلل شرکت نکرد.

اهدای توپ طلای سال ۲۰۲۱ به مسی برای بسیاری از کارشناسان فوتبال و بازیکنان صاحب‌نام جهان شبهه‌برانگیز بود و آن را بی‌انصافی در حق لواندوفسکی می‌دانستند. لواندوفسکی که چندی پیش کفش طلای اروپا را تصاحب کرد، در این مراسم نیز با ۴۸ گل زده به‌عنوان بهترین مهاجم سال ۲۰۲۱ شناخته شد و به نظر می‌رسید که با توجه به این عناوین، توپ طلا را نیز به او برسد.

 مسی پس از دریافت توپ طلا گفت: «حقیقت این است که نمی‌توانم باور کنم دوباره اینجا ایستاده‌ام. دو سال پیش گفتم که این آخرین سال‌های دوران ورزشی من است و نمی‌دانستم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد اما حالا دوباره اینجایم. آن روز از من پرسیدند کی از فوتبال خداحافظی می‌کنی؟ اما حالا در پاریسم و بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ام. می‌خواهم از همه هم‌تیمی‌هایم، از بارسلونا، پاریس و به‌ویژه از هم‌تیمی‌هایم در کادر مربیگری تیم ملی آرژانتین تشکر کنم. امشب برایم بسیار خاص است چرا که اکثر افراد خانواده‌ام اینجا حضور دارند و این موفقیت را با آن‌ها جشن خواهم گرفت. باید به لواندوفسکی هم تبریک بگویم. رقابت کردن با تو باعث افتخار من است. این مراسم سال گذشته به دلیل کرونا برگزار نشد و تو شایسته دریافت این جایزه بودی و توپ طلای سال گذشته بدون شک باید به تو اهدا می‌شد. امیدوارم روزی آن را در خانه خود داشته باشی.»

ایکر کاسیاس، دروازه‌بان پیشین رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «پس از انتخاب مسی باور داشتن به این جایزه برای من سخت‌تر شده است. از نظر من مسی یکی از پنج بازیکن برتر فوتبال تاریخ است اما شما باید بتوانید تعیین کنید که چه بازیکنی پس از گذشت یک فصل فوتبالی بهترین بوده و درخشان‌ترین نمایش را داشته است. این کار چندان سخت نیست. دیگران‌اند که این کار را دشوار کرده‌اند!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوتار ماتئوس و اولیور کان هم از دیگر معترضان به این موضوع بودند و لواندوفسکی را شایسته کسب توپ طلا می‌دانستند. بسیاری از روزنامه‌های ورزشی آلمان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و انتخاب مسی و ربودن جایزه لواندوفسکی را یک رسوایی بزرگ نامیدند.

دوناروما دروازه‌بان ۲۲ ساله و جوان تیم ملی ایتالیا و باشگاه پاری‌ سن‌ژرمن، نیز به دلیل عملکرد درخشانش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و قهرمانی به همراه ایتالیا، جایزه ویژه لئو یاشین، دروازه‌بان افسانه‌ای، را دریافت کرد.

بیشتر از فوتبال