محرومیت سه ماهه لیونل مسی به خاطر طرح اتهام فساد در فوتبال

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، گفت این ستاره فوتبال را پنجاه هزار دلار جریمه کرده است

مسی در حال دعوا با داور مسابقه 

Nelson ALMEIDA / AFP

لیونل مسی، فوتبالیست آرژانتینی، به خاطر زدن اتهام فساد در رقابت‌های اخیر جام ملت‌های آمریکای جنوبی، کوپاآمریکا، به مدت سه ماه از شرکت در بازی‌های بین‌المللی محروم شد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، کُنمِبُل، ضمن صدور این محرومیت گفت این ستاره فوتبال باید به خاطر اظهار نظرهایش در ماه ژوئیه پس از بازی آرژانتین در مقابل شیلی در دیدار رده‌بندی کوپا آمریکا -- که دو بر هیچ به نفع آرژانتین تمام شد و این تیم را در مقام سوم قرار داد – حدود پنجاه هزار دلار جریمه بپردازد.

مسی و آرژانتین می توانند علیه این تصمیم -- که مسی را از چهار بازی دوستانه دیگر در سال جاری محروم می‌کند -- تقاضای تجدید نظر کنند.

مسی سی و دو ساله در رقابت های دوستانه ماه سپتامبر در مقابل شیلی و مکزیک، و دو مصاف دیگر در اکتبر در مقابل آلمان و یک رقیب دیگر که هنوز تعیین نشده، شرکت نخواهد داشت.

مسی و انجمن فوتبال آرژانتین در مورد تصمیم کنمبول واکنش نشان نداده اند.

مسی به خاطر دریافت کارت قرمز در بازی در مقابل شیلی از حضور در بازی‌های مقدماتی ماه مارس جام جهانی آمریکای جنوبی (در سال ۲۰۲۲) محروم خواهد بود.

مسی به دنبال برخورد با گری مِدِل، هافبک تیم شیلی، برای دومین بار در طول حیات حرفه ای‌اش از زمین اخراج شد. مِدِل هم به همین صورت از بازی اخراج شد.

مسی در اعتراض، از شرکت در مراسم اعطای مدال‌ها خودداری کرد و گفت آرژانتین «نباید در این فساد شرکت کند».

این فوتبالیست آرژانتینی، افزود که بازی‌ها طوری طراحی شده بوده که برزیل، میزبان جام، قهرمان شود.

مسی، پیش‌تر هم، علیه داوری در کوپا آمریکا که در آن آرژانتین دو بر صفر در نیمه نهایی به برزیل باخت، شکایت کرده بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر این اظهار نظر، نگران تعلیق خود نیست، گفت:«حقیقت باید گفته می‌شد.» مسی، بعد، بابت اظهاراتش از کنمبول عذرخواهی کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش