همسر محافظ حاج قاسم سلیمانی: جرات نمی‌کنیم بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم

«اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد»

رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در جنگ سوریه کشته شد - عکس از نسیم

همسر رضا خرمی، محافظ قاسم سلیمانی که در جنگ سوریه کشته شد، با اشاره به واکنش‌های منفی مردم به حضور ایران در سوریه می‌گوید: «این موضوع باعث شد که دیگر ما جرات نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده شهید مدافع حرم هستیم.»

اعظم قمری در گفتگو با کیهان، با بیان اینکه خط قرمز همسرش ولایت فقیه بوده است، گفت: «یک‌بار برای انجام کاری به دفترخانه رفتم و کارمند آنجا متوجه شد که همسر شهید مدافع حرم هستم. او گفت چرا گذاشتید همسرتان به سوریه برود، سوریه به ما چه ربطی دارد.»

اعظم قمری در ادامه با اشاره به اینکه مردم تصور می‌کنند پول زیادی به مدافعین حرم داده می‌شود، گفت: «اگر کسی متوجه شود که همسر شهید هستم ترجیح می‎‌دهم بگویم که همسرم نظامی بود و در مرز شهید شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که موج بهار عربی به سوریه رسیده بود و مردم این کشور قصد داشتند حکومت سوریه را سرنگون کنند، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا بشار اسد را در سوریه حفظ کند.

در همین رابطه، پیش‌تر، محمود چهارباغی، فرمانده توپخانه سپاه در سوریه، روز ۱۳ دی سال ۹۹ گفت: «مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی گفت برو بشار اسد را حفظ کن. مأموریت سردار سلیمانی این بود که در سوریه نگذارد دولت بشار اسد ساقط شود آن موقع هنوز داعش نبود، مخالفین بشار اسد بودند که قیام کرده بودند. داعش بعداً به وجود آمد.»

این اقدام که با هزینه‌های سرسام‌آور فشار اقتصادی زیادی به ایران را وارد کرده است، به مخالفت افکارعمومی در داخل همراه شد. به طوری که در فضای مجازی هر روز این سؤال مطرح می‌شود که چرا باید با وجود این حد از فقر و مشکلات در داخل کشور، نیروی نظامی به سوریه اعزام کنیم.

مصاحبه اخیر همسر محافظ قاسم سلیمانی بار دیگر این نکته را نشان می‌دهد که واکنش افکار عمومی به تصمیم‌های رهبر جمهوری اسلامی برای دخالت در کشورهای منطقه، نه‌تنها در خارج از مرزها، بلکه در داخل ایران نیز با مخالفت رو به رو است. با این حال علی خامنه‌ای تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای خود نمی‌دهد.