پیشتازی میشل اوباما و کامالا هریس برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اگر جو بایدن برای دور دوم نامزد نشود، میشل اوباما و کامالا هریس گزینه‌های مورد‌علاقه دموکرات‌ها هستند

این در حالی است که خانم اوباما به دفعات گفته است که قصد ندارد برای ریاست‌جمهوری نامزد شود‌ـ AFP

نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اگر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای دور دوم نامزد ریاست‌جمهوری نشود، میشل اوباما، بانوی اول سابق، و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، گزینه‌های مورد‌علاقه دموکرات‌ها هستند.

نظرسنجی هیل-هریس‌ایکس نشان می‌دهد که این دو زن از دیگر نامزدهای احتمالی، از جمله برنی سندرز، نامزد پیشین ریاست‌‌جمهوری، پیت بوتجیج، وزیر ترابری، و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، پیشی گرفته‌اند.

در میان این نامزدها، خانم هریس بیشترین حمایت را داشت و ۱۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی که بین ۱۸ تا ۱۹ نوامبر انجام شد، گفتند که از او حمایت خواهند کرد. خانم اوباما، حمایت ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان را داشت، با فاصله اندکی پس از او قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که خانم اوباما به دفعات گفته است که قصد ندارد برای ریاست‌جمهوری نامزد شود. او در سال ۲۰۱۷، در میانه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حضورش در انتخابات ۲۰۲۰، گفت: «من از فرزندانم نخواهم خواست دوباره به این وضعیت تن دهند، زیرا وقتی کسی برای مقام‌های بالا نامزد می‌شود، فقط خود شخص نیست؛ همه خانواده درگیر است.»

سایر نامزدهای احتمالی این حوزه‌ــ آقای بوتجیج، آقای بلومبرگ، آقای سندرز، الیزابت وارن، اندرو یانگ، و کوری بوکر‌ــ بسیار پایین‌تر از دو نامزد پیشتاز در نظرسنجی، با تنها ۵ درصد یا کمتر قرار دارند.

به‌رغم گمانه‌زنی‌ها دراین‌باره که اگر آقای بایدن‌ــ که در حال حاضر مسن‌ترین فردی است که سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرده است‌ــ تصمیم بگیرد نامزد انتخابات ۲۰۲۴ نشود، چه کسی ممکن است اقبال خود را بیازماید، به نظر می‌رسد او هنوز آماده واگذاری ردای ریاست جمهوری نیست.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در ایر فورس وان (Air force One) تایید کرد که قصد آقای بایدن همچنان نامزدی برای دومین دوره ریاست‌جمهوری است.

خانم ساکی گفت: «او هست. قصدش این است.»

© The Independent