فایزر از کارمندش به اتهام سرقت اطلاعات محرمانه واکسن کرونا شکایت کرد

او متهم است ۱۲ هزار فایل محرمانه را در دستگاه‌های شخصی‌اش بارگذاری کرده است

به گفته فایزر، این زن بعد از ۱۵ سال کار برای این شرکت، قصد دارد به استخدام شرکت رقیب درآید‌ـ JACK GUEZ / AFP

فایزر از یکی از کارمندان زن این شرکت به اتهام سرقت اسناد محرمانه، از جمله اسناد مرتبط با واکسن کرونا، شکایت کرد. این در حالی است که او مهیا می‌شود به استخدام شرکت رقیب درآید.

این شرکت بزرگ داروسازی در دادخواستی که به دادگاهی در سن‌دیه‌گو تسلیم کرده است، چون شیائو لی، یکی از معاونان بخش آمار، را به نقض توافق حفظ اطلاعات محرمانه شرکت متهم کرده است زیرا او بیش از ۱۲ هزار فایل را «از لپ‌تاپی که شرکت فایزر به او داده بود در حساب شخصی گوگل درایو و دیگر دستگاه‌های شخصی‌اش» بارگذاری کرده است.

اسنادی که ادعا می‌شود از آن‌ها سوءاستفاده شده است به موضوع‌های گوناگون از جمله تحقیق‌های فایزر در باره واکسن کووید‌ـ‌۱۹ و توصیه‌ها و تحلیل‌هایش در مورد علت موفقیت رابطه فایزر و بیون‌تک در قیاس با سایر همکاری‌ها مرتبط بوده است.

در دادخواست فایزر آمده است: «خانم لی در آغاز تظاهر به همکاری کرد اما بعد مشخص شد که در مورد فایل‌هایی که برداشته، چگونه آن‌ها را برداشته، زمان و علت این کار شرکت فایزر را گمراه کرده است و آن فایل‌های فایزر را می‌شود پیدا کرد.»

این شرکت داروسازی مستقردر نیویورک گفت: «او تا آن‌جا پیش رفت که لپ‌تاپ دیگری را برای فریب گروه امنیتی فایزر به آن‌ها تحویل داد تا فایزر گمان کند این همان لپ‌تاپی است که با استفاده از آن، ۱۲ هزار فایل را از حساب گوگل درایو شخصی‌اش بارگذاری کرده است.» اما «بررسی‌های قانونی تایید کرد که این آن لپ‌تاپ نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فایزر می‌گوید خانم لی بعد از ۱۵ سال کار برای این شرکت، روز ۲۹ نوامبر (۸آذر) فایزر را ترک می‌کند تا به استخدام شرکت رقیب، زنکور، درآید که شرکتی مستقر در کالیفرنیا و فعال در زمینه درمان‌ها بالینی و متمرکز بر درمان سرطان و بیماری‌های خودایمنی است.

شرکت فایزر مدعی است که «کارهای خانم لی در کنار برنامه ظاهرا فوری‌اش برای آغاز کار در زنکور این احتمال را خیلی بالا می‌برد که اطلاعات محرمانه، اختصاصی و اسرار تجاری فایزر را افشا یا از آن‌ها استفاده کند.»

دادگاه روز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر (۲آذر) به درخواست فایزر، استفاده خانم لی از اطلاعات محرمانه تجاری فایزر را ممنوع کرد. کتی آن بنسیونکو، قاضی منطقه‌ای، افزود وکلای شرکت فایزر می‌توانند حساب و دستگاه‌هایی که احتمال می‌رود او چنین داده‌هایی را در آن‌ها ذخیره کرده باشد، بررسی کنند.

خانم لی تاکنون در این مورد اظهارنظری نکرده است، اما زنکور که در این پرونده متهم نیست حاضر به اظهارنظر درباره این موضوع نشد.

جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به این پرونده قرار است در ۹ دسامبر برگزار شود که قاضی در آن جلسه، راجع به تمدید حکم ممنوعیت تصمیم خواهد گرفت.

گزارش تکمیلی در وایرز

© The Independent

بیشتر از جهان