نخست‌وزیر اسرائیل: اشتباه قبل را تکرار نمی‌کنیم، در مبارزه با ایران تردید نداریم

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را به حمله‌های پهپادی از پایگاه‌های چابهار و قشم متهم کرد

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کرد که دنیا جمهوری اسلامی ایران را تحمل نکند - JACK GUEZ / AFP

وزیر دفاع اسرائیل جمهوری اسلامی ایران را به حمله‌های دریایی از پایگاه‌های چابهار و قشم متهم کرده است. بنی گانتز همچنین گفته است که جمهوری اسلامی ایران از این پایگاه‌ها برای نگهداری پهپادهای نظامی استفاده می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل که روز سه‌شنبه، ۲۳ نوامبر، در یک نشست امنیتی در دانشگاه رایشمن سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که پهپادهای تهاجمی پیشرفته جمهوری اسلامی ایران با نام «شاهد» در حال حاضر در این دو پایگاه مستقرند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز در این زمینه گفته است که در یک دهه گذشته، کشورش همواره به‌وسیله شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران و موشک‌های این کشور هدف قرار گرفته است. او تاکید کرد که اسرائیل حالا باید به سراغ منبعی که از جمهوری اسلامی ایران برای سپاه قدس نیرو می‌فرستد، برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنت در ادامه ابراز امیدواری کرد که دنیا جمهوری اسلامی ایران را تحمل نکند و افزود: «حتی در صورت بازگشت جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌ای دوران پیچیده‌ای پیش رو داریم و ممکن است در این مسیر با مردم خوب هم به اختلاف دچار شویم.»

نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید بر اینکه در توافق هسته‌ای کشورش طرف جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: «ما خود را به آن پایبند نمی‌دانیم و اشتباهی را که در سال ۲۰۱۵ بعد از برجام مرتکب شدیم، تکرار نمی‌کنیم.»

نفتالی بنت با بیان اینکه قصد جمهوری اسلامی ایران فرسایشی کردن مذاکرات هسته‌ای است، توافق با این کشور را که از طریق «زور و ارعاب» و «وحشیانه» حکومت می‌کند، بی‌فایده توصیف کرد. او در پایان تاکید کرد که حتی اگر دنیا برای مبارزه با تهران، تردید و تعلل کند، اسرائیل تردیدی نخواهد داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل از کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواست برای مبارزه با «دشمنی ایران» در زمینه‌های سایبری، موشک و سایر فناوری‌ها با هم همکاری کنند.

پیش‌تر، ایال‌ هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، نیز هشدار داده بود که در صورت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای، جهان با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای مواجه می‌شود.