انتصاب‌های جدید در کابینه طالبان اعلام شد

مولوی شهاب‌الدین دلاور به جای ملا محمد عیسی به عنوان سرپرست وزارت معادن و نفت گماشته شده است

این افراد به فرمان رسمی ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، به این مسندها منصوب شده‌اند - Aamir QURESHI / AFP

بعد از ظهر دوشنبه یکم آذر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، از گمارده شدن ۲۷ نفر از اعضای این گروه در مسندهای مختلف خبر داد.

براساس فهرستی که سخنگوی طالبان از انتصابات جدید در کابینه این گروه منتشر کرده است، مولوی شهاب‌الدین دلاور، عضو گروه مذاکره کننده طالبان در قطر، به عنوان سرپرست وزارت معادن و  پترولیوم (نفت)، ملا محمد عباس به عنوان سرپرست وزارت حوادث اضطراری، و مولوی محمد عیسی به عنوان معاون وزارت معادن و پترولیوم گمارده شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد گفته است که این افراد به فرمان رسمی ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، به این مسندها منصوب شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این فهرست، همچنین مولوی عنایت‌الله به معاونت وزارت حوادث اضطراری، مولوی حمدالله زاهد به عنوان سرپرست اداره تدارکات، شیخ عبدالرحیم به معاونت اداره تدارکات، مولوی قدرت‌الله جمال به عنوان سرپرستی اداره عالی تفتیش، مولوی محمد یوسف مستری به عنوان سرپرست امور زندان‌ها، مولوی کرامت‌الله آخوندزاده به عنوان سرپرست اداره اصلاحات و خدمات شهری، مولوی  احمد طاها به عنوان معاون وزارت سرحدات و قبایل، شیخ عبدالحکیم به عنوان معاون وزارت شهدا و معلولان، مولوی فتح‌الله منصور به عنوان مسئول فرودگاه قندهار، و شمار دیگر از فرماندهان و اعضای این گروه در مسندهایی همچون معاون، فرمانده، و رئیس شماری از ادارات دولتی گمارده شده‌اند.

تنها چهره‌ شناخته شده در میان افرادی که بر اساس فرمان جدید رهبر طالبان مسندهای جدید را در اختیار گرفته‌اند، مولوی شهاب‌الدین دلاور است که به جای ملا محمد عیسی به عنوان سرپرست وزارت معادن و نفت گماشته شده است.

مولوی شهاب‌الدین دلاور در دولت نخست طالبان (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱)، به عنوان کنسول طالبان در شهر پیشاور پاکستان، و نیز سفیر آن گروه در عربستان سعودی کار کرد و در بیست سال گذشته، عضو کمیسیون سیاسی طالبان بوده است. در جریان گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و ایالات متحده آمریکا نیز دلاور عضو هیئت مذاکراتی طالبان بود و تا قبل از مسلط شدن این گروه بر افغانستان، در شهر دوحه، پایتخت قطر، زندگی می‌کرد.