«جمهوری اسلامی ایران منطقه را بی‌ثبات و کشتیرانی بین‌المللی را ناامن کرده است»

نخست‌وزیر یمن خواستار موضع‌گیری قاطع جامعه جهانی در مقابله با شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران شد

نخست‌وزیر یمن از جامعه جهانی خواست موضعی جدی و یکپارچه در حمایت از دولت قانونی این کشور و وضع تحریم علیه حوثی‌ها اتخاذ کند‌ـ Khaled DESOUKI / AFP

معین عبدالملک، نخست‌وزیر یمن، روز شنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) در دیدار با سفیر فرانسه، ضمن تاکید بر ضرورت موضع‌گیری قاطع جامعه جهانی در مقابله با شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران، گفت ایران با ایفای نقش «خرابکارانه»، به بی‌ثباتی منطقه دامن می‌زند و عبورومرور بین‌المللی از تنگه باب‌المندب را ناامن کرده است.

به گزارش شبکه العربیه، او خواستار حمایت جدی و یکپارچه جامعه جهانی از دولت قانونی یمن شد و افزود این امر مستلزم فشار جدی و وضع تحریم‌هایی علیه حوثی‌های تحت حمایت ایران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه یمن، نیز در حاشیه نشست امنیتی منامه با انتقاد از حمایت ایران از حوثی‌ها، گفته بود: «ایران خاک یمن را به سکویی برای باج‌گیری از کشورهای همسایه و تهدید امنیت ناوبری جهانی و نه فقط یمن، تبدیل کرده است.»

این در حالی است که حملات حوثی‌ها همچنان ادامه دارد و این گروه روز شنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) اعلام کرد چند شهر عربستان سعودی و همچنین تاسیسات آرامکو در جده را هدف ۱۴ حمله پهپادی قرار داده است. سخنگوی حوثی‌ها در یک نشست مطبوعاتی تلویزیونی گفت این گروه به اهدافی نظامی در ریاض، جده، ابها، جیزان و نجران حمله کرده است.

از سوی دیگر، به گزارش العربیه، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی نیز از ۱۵ حمله به مواضع حوثی‌ها در مارب و البیضا در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند که به انهدام یک سامانه پدافند هوایی، ۱۱ خودروی نظامی، و کشته شدن بیش از ۷۰ شبه‌نظامی حوثی منجر شده است.