گفت‌و‌گوی وزیر دفاع آمریکا و محمد بن ‌سلمان درباره «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» ایران

«آمریکا به کمک به عربستان برای دفاع از مرزها متعهد است»

آستین بر تعهد مشترک آمریکا و عربستان بر مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با آشوب‌های سازمان‌های تندرو در منطقه تاکید کرد-SAUL LOEB / AFP

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات‌متحده در گفت‌و‌گوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بر «تعهد آمریکا برای کمک به عربستان به‌منظور دفاع از مرزهای خود» تاکید کرده است.

بنابراین گزارش، آستین حمله‌های اخیر به عربستان از سوی حوثی‌ها، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی، را محکوم کرده و از ولیعهد عربستان برای تعهد به یافتن راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن قدردانی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه پنتاگون آمده است: «وزیر دفاع بر اهمیت نقش عربستان به عنوان ستون معماری امنیت منطقه‌ای در خاورمیانه و لزوم تقسیم مسئولیت‌ها در ارتباط با امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد. آستین بار دیگر بر تعهد مشترک آمریکا و عربستان بر مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با آشوب‌های سازمان‌های تندرو در منطقه تاکید کرد.»

این درحالی است که دولت بایدن اقدام قبلی دولت دونالد ترامپ مبنی بر تروریستی خواندن حوثی‌ها را لغو کرده است. با این حال عربستان سعودی همچنان این گروه شبه‌نظامی را یک سازمان تروریستی می‌داند.

دولت بایدن همزمان برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده و می‌گوید موضع قبلی دولت ترامپ درباره فعال شدن مکانسیم ماشه و بازگشت همه تحریم‌ها علیه ایران را تغییر داده است. 

بیشتر از جهان