حمله با کوکتل مولوتوف به کنسولگری ایران در هامبورگ

مخالفان جمهوری اسلامی بارها نسبت به فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ و کنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر اعتراض کرده‌اند

در پی این حمله، کنسول جمهوری اسلامی ایران در محل حاضر شد و با مقامات صحبت کرد- Photo: Thomas Knoop/news.in-24.com

برخی رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که شب گذشته دو مهاجم ناشناس با کوکتل مولوتوف به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ حمله کردند. در اثر این حمله خساراتی به کنسولگری وارد شده، اما گزارشی از آسیب‌دیدگی یا جراحت فردی منتشر نشده است.

به نوشته نیوز ۲۴، ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه یک راننده خودرو عبوری مشاهده کرد که از محوطه ورودی ساختمان کنسولگری دود بلند شده است. در همان نزدیکی، دو مرد به سرعت متواری شدند.

زنگ خطر برای اعلام آتش‌سوزی که احتمالاً با کوکتل‌مولوتف آغاز شده بود، به‌سرعت خاموش شد. پلیس بلافاصله برای یافتن مهاجمان یک تعقیب و گریز بزرگ را آغاز و  مترو را متوقف کرد.

دو فرد رومانیایی ابتدا بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند.

در پی این واقعه، کنسول جمهوری اسلامی ایران در محل حاضر شد و با مقامات صحبت کرد. قرار است تصاویر دوربین های مداربسته مورد ارزیابی قرار گیرند و سازمان امنیت آلمان نیز تحقیقات را به عهده گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار نیست که چنین حادثه ای در کنسولگری ایران در هامبورگ رخ می دهد. پیشتر نیز، فردی که گفته می شد وابسته به یکی از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است، با پتک به کنسولگری حمله کرد. پس از این ماجرا گروهی نیز ورودی کنسولگری را به آتش کشیدند.

ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی بارها نسبت به فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ و کنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر اعتراض کرده‌اند. آنها معتقدند که این مراکز درپوشش فعالیت کنسولی و فرهنگی برای حکومت ایران، به تلاش برای صدور انقلاب اقدام می‌کنند.

پیش‌تر، دی ولت نیز در گزارشی نوشت که بر اساس گزارش چند صفحه‌ای اداره پاسداری از قانون اساسی ایالت هامبورگ، هدف فعالیت‌های مسجد کبود یا همان مرکز اسلامی، صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان است. این روزنامه از قول اداره امنیت داخلی هامبورگ نوشته است که اسناد جدید وجود ارتباطاتی بین این مرکز و حزب‌الله لبنان را نشان می‌دهد.

محمدهادی مفتح، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، پیش‌تر در گفت‌وگو با این روزنامه اذعان کرده بود که شخصاً با رهبر جمهوری اسلامی ایران در تماس است، اما مرکز تحت مدیریت او چه قبل از انقلاب ۵۷ و چه بعد از آن هیچ‌گونه ارتباطی با دولت ایران نداشته است و ندارد.

بیشتر از جهان