معاینه پزشکی جو بایدن و ریاست جمهوری موقت کامالا هریس

بایدن برای یک دوره مختصر که در بیهوشی قرار دارد، قدرت را به معاون رئیس جمهوری واگذار خواهد کرد

جو بایدن صبح امروز برای انجام معاینه «کلونوسکوپی» به مرکز درمانی نظامی والتر رید رفت-OLIVIER DOULIERY / AFP

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه برای انجام معاینات معمول پزشکی، به‌طور موقت اختیارات ریاست جمهوری را به معاون خود، کامالا هریس، منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن صبح امروز برای انجام معاینه «کلونوسکوپی» به مرکز درمانی نظامی والتر رید رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین آزمایش پزشکی بایدن در مقام ریاست جمهوری است و به گفته سخنگوی کاخ سفید، برای کلونوسکوپی بی‌هوش خواهد شد و قدرت را به هریس واگذار کرده است.

جن ساکی گفت «همانطور که در مورد جرج دبلیو بوش در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ برای روند (معاینات) مشابه انجام شد، و بر اساس روال تعیین شده در قانون اساسی، پرزیدنت بایدن برای یک دوره مختصر که در بیهوشی قرار دارد، قدرت را به معاون رئیس جمهوری واگذار خواهد کرد.»

با این حساب، کامالا هریس که نخستین زنی است که در مقام معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شده، بار دیگر به عنوان «رئیس جمهوری موقت» تاریخ‌ساز می‌شود.

جو بایدن که ۷۸ سال دارد، آخرین آزمایش‌ها پزشکی معمول را در دسامبر ۲۰۱۹ انجام داد و پزشکان سلامتی و توانایی او را برای انجام وظایف ریاست جمهوری را تایید کردند.

بیشتر از جهان