چاپگری که گوشت گیاهی با طعم و بافت گوشت واقعی می‌سازد

گوشت گیاهی جدید با طعم و بافت گوشت واقعی روانه رستوران‌های منتخب در اروپا شد

 یک شرکت دانش‌بنیان اسرائیلی گوشت پایه گیاهی تولیدشده با چاپگر سه‌بعدی را به غذاخوری‌های اروپایی عرضه می‌کند. همچنین برای اولین بار از گوشت گیاهی در قطعاتی مشابه برش‌های قسمت‌های مختلف بدن حیوان، برای رستوران‌های سطح بالا در بریتانیا، آلمان و هلند رونمایی شد.

گیاهخواران دلایل متفاوتی برای انتخاب این نوع رژیم غذایی دارند. آن‌هایی که تنها به دلیل اجتناب از درد و رنج حیوانات خوردن گوشت را ترک کرده‌اند شاید هنوز گاهی دلشان برای مزه کباب تنگ شود. این دل‌تنگی و بازار رو به رشد محصولات وگان و گیاهخواری باعث شده تولید گوشت آزمایشگاهی برای سرمایه‌گذاران بازار جذابی باشد و پول‌های روانه شده در این بخش به‌زودی تولید و مصرف این نوع گوشت را برای همه مقرون‌به‌صرفه خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت دانش‌بنیان اسرائیلی Redefine Meat روز سه‎‌شنبه ۱۶ نوامبر اعلام کرد که عرضه محصولات گوشتی بر پایه گیاهی و تولیدشده با پرینت سه‌بعدی را در رستوران‌های منتخب در اروپا آغاز می‌کند و همچنین از آنچه «اولین برش‌های کامل جهان» می‌نامد که شبیه برش‌های گوشت بره و گاو است، رونمایی کرد.

شرکت‌های فعال در صنعت گوشت جایگزین در حال حاضر عمدتاً محصولات چرخ‌کرده تولید می‌کنند که اغلب فاقد بافت فیبری موجود در گوشت حیوانات است و درنتیجه موقع خوردن تجربه جویدن بافت گوشت واقعی را ندارند. این گوشت جدید، علاوه بر همبرگر، سوسیس، کباب بره و گوشت چرخ‌کرده اکنون برش‌های گوشت را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

غذاهای تهیه‌شده با این محصولات در رستوران‌هایی مانند Marco Pierre White’s Steak Houses در بریتانیا که یک مجموعه رستوران زنجیره‌ای متشکل از ۲۲ غذاخوری است که توسط سرآشپز مشهور مارکو پیر وایت تاسیس شده، در دسترس خواهند بود. همچنین رستوران هندی Brigadiers و رستوران‌های دارنده ستاره میشلین Ron Gastrobar در هلند متعلق به سرآشپز ران بلائو نیز از این محصولات استفاده خواهند کرد. در اسرائیل نیز حدود ۱۵۰ رستوران و موسسه این محصولات را اراده می‌کنند.

این شرکت که توسط کارآفرین ایشچار بن‌شیتریت و آدام لاهاو پایه‌گذاری شد، اولین استیک گیاهی پرینت سه‌بعدی خود را در سال ۲۰۱۸ تولید کرد و می‌گوید فناوری تولید دیجیتال در مقیاس صنعتی قادر است ساختار ماهیچه‌ای گوشت گاو را به‌طور کامل شبیه‌سازی کند. این محصولات که از ترکیبی از پروتئین نخود، سویا، چغندر، نخودفرنگی و چربی نارگیل ساخته‌شده‌اند، پروتئین بالایی دارند، بدون کلسترول هستند و ظاهر، طبخ، احساس و طعم گوشت واقعی را دارند.

در ساخت این استیک‌های پیشتاز از چاپگرهای سه‌بعدی و جوهر خوراکی استفاده می‌شود. این شرکت قصد دارد چاپگرها و کارتریج‌های خود را به توزیع‌کنندگان گوشت در سرتاسر جهان بفروشد.

بیشتر از زندگی