ائتلاف عربی از حمله به مواضع سپاه و حزب‌الله در یمن خبر داد

هدف از این حمله‌ها تضعیف شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است

تصویر ثبت شده از عملیات که نیروهای ائتلاف منتشر کردند-Videograb: Arab Coalition

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از حمله هوایی به یک مخفی‌گاه محرمانه در یمن خبر داد که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان بود.

گزارش عرب‌نیوز حاکی از آن است که در حمله هوایی گسترده بامداد پنجشنبه مواضعی در صنعا پایتخت یمن و دیگر مناطق این کشور هدف گرفته شده است. هدف از این حمله‌ها تضعیف شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از منابع خود، یک پایگاه هوایی و انبار در صنعت هدف حمله نیروهای ائتلاف قرار گرفته است.

ساعتی قبل از این حمله، نیروهای ائتلاف یک پهپاد انفجاری که قصد داشت به فرودگاه ابها در عربستان سعودی حمله کند را منهدم کردند. حوثی‌ها تقریبا به طور روزنامه خاک عربستان را هدف حمله‌های پهپادی و راکتی خود قرار می‌دهند.

در ماه اکتبر نیز یک پهپاد دیگر حوثی‌ها به فرودگاه ابها حمله کرد و خسارت‌هایی بر جا گذاشت.

ائتلاف تحت رهبری عربستان از دولت یمن که مورد قبول جامعه بین‌المللی است حمایت می‌کند. جمهوریی اسلامی ایران نیز از حوثی‌ها حمایت می‌کند که مخالف دولت قانونی یمن هستند.

عربستان سعودی پیش‌تر طرح آتش‌بس در یمن و بازگشایی فرودگاه صنعا و ادامه گفت‌و‌گو ها برای حل بحران را پیشنهاد داده بود. این پیشنهاد با استقبال جامعه بین‌المللی مواجه شد اما حوثی‌ها با آن موافقت نکردند.

جنگ در یمن در هفت سال گذشته ادامه داشته و هزاران کشته و زخمی و بی‌سرپنا بر جایی گذاشته است. در حال حاضر بخش عمده‌ای از جمعیت یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند.

بیشتر از جهان