افزایش تردید‌ها درباره سلامت عقلی بایدن

در نظرسنجی پولتیکو ۴۶ درصد شرکت‌کنندگان با سلامت عقلی رئیس‌جمهوری موافقت و ۴۸ درصد از مشارکت‌کنندگان مخالفت کردند

جو بایدن شنبه ۲۰ نوامبر ۷۹ ساله می‌شود-Nic Antaya / Getty Images via AFP

حدود ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جدید پولتیکو اعلام کردند که درباره سلامت عقلی بایدن تردید دارند.

جو بایدن روز شنبه ۷۹ ساله می‌شود و میزان محبوبیت او به پایین‌ترین سطح از زمان ورود به کاخ سفید رسیده است. محبوبیت کامالا هریس، معاون او نیز به شدت افت کرده و بسیاری بر این باورند در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری امروز برگزار شود، به‌طور حتم جمهوری‌خواهان و احتمالا دونالد ترامپ پیروز آن خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن باوجود کاهش محبوبیت خود همچنان اصرار دارد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت می‌کند. پولتیکو می‌نویسد که برخی نزدیکان بایدن در مورد اینکه او باید بار دیگر نامزد انتخابات شود، دچار تردید هستند.

پولتیکو می‌نویسد که ۴۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سلامت عقلی او را نامناسب تشخیص داده‌اند و ۴۶ درصد هم گفته‌اند که او سلامت است.

این در حالی است که تصاویر بایدن در حال چرت زدن در جریان کنفرانس‌های بین‌المللی یا دیدار با سران کشورها بارها منتشر شده است. فراموشی نام مقامات یا اشتباهات کلامی در زمان سخنرانی‌ها از دیگر مواردی است که برای زیر سئول بردن سلامت بایدن به آنها استناد می‌شود.

در این بین جمهوری‌خواهان براین باورند که بایدن نه تنها از نظر عقلی که از نظر جسمی هم برای ادامه فعالیت در سمت رئیس‌جمهور آمریکا مناسب نیست.

این در حالی است که قبل از ورود بایدن به کاخ سفید و مشاهده عملکرد او، بسیاری از حامیانش تاکید داشتند که او هم از نظر عقلی و هم جسمی سالم‌تر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا است.

بیشتر از جهان