انتخاب «بانوی بازمانده هولوکاست» در اسرائیل

حدود ۱۷۵ هزار نفر از بازماندگان هولوکاست در اسرائیل زندگی می‌کنند

یک زن ۸۶ ساله که در کودکی در رومانی از دستگیری و کشتار جمعی یهودیان جان سالم به در برد، روز سه‌شنبه ۱۶ نوامبر به عنوان بانوی «بازمانده هولوکاست» اسرائیل تاج‌گذاری کرد.

۱۰ زن در دهه ۸۰ و ۹۰ خود در این مسابقه ویژه شرکت کردند که توسط یک بنیاد محلی حمایت می‌شد و هدف آن جلب شادی و شناخت اعضای جمعیت به سرعت در حال کاهش بازماندگان هولوکاست در اسرائیل بود.

این زنان در طول روز قبل از مسابقه عصر توسط آرایشگران حرفه‌ای و طراحان رخت و لباس برای این رویداد آماده شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، تعدادی از افراد مشهور محلی، از جمله «دختر شایسته اسرائیل» نوآ کوچبا، به عنوان داور این رویداد حضور داشتند.

به گفته برگزارکنندگان مسابقه، استاینفلد در سال ۱۹۴۸ به اسرائیل نقل‌مکان و ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. اکنون خانواده او شامل دارای ۲۸ نوه و نتیجه است.

استاینفلد گفت: «هیچ کلمه‌ای برای بیان خوشحالی خودم ندارم که بگویم.» او گفت که از روز ویژه لذت برده است و امیدوار است رویدادهای نظیر این «مردم اسرائیل را به سمت زیبایی و خوبی هدایت کند.»

اسراییل خانه جمعیت سالخورده‌ای حدود ۱۷۵ هزار نفری است که از هولوکاست جان سالم به دربرده‌اند.

این مسابقه توسط «دستان یاریگر» یک بنیاد محلی که به بازماندگان هولوکاست خدمات ارائه می‌دهد، برگزار شد.

شیمون ساباگ، مدیر اجرایی این گروه گفت: این زنان شگفت‌انگیز، بازماندگان هولوکاست، در حال حاضر آفتاب لب بام هستند و برای مدت طولانی‌تری در اینجا با ما نخواهند بود. «بازماندگان هولوکاست قهرمانان واقعی همه ما هستند و به لطف آن‌ها، امروز اینجا هستیم.»

هولوکاست که به نام «شوآ» نیز شناخته می‌شود، نسل‌کشی یهودیان اروپایی در طول جنگ جهانی دوم بود. تخمین زده می‌شود بین سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۵، آلمان نازی و متحدانش حدود دو سوم جمعیت یهودیان را در سراسر اروپای تحت اشغال آلمان،، به قتل رساندند و باعث آوارگی اکثریت جمعیت آن‌ها از خانه و سرزمین اصلی خود شدند.

یکی از سیاست نابودی یهودیان از طریق بیگاری در اردوگاه‌های کار اجباری بود. شناخته‌شده‌ترین این اردوگاه‌ها آشویتس است که در لهستان تحت اشغال آلمان بر پا شده بود.

بیشتر از جهان