اسطوره مصدوم به بازی حیثیتی مقابل برزیل می‌رسد

«تصمیم گرفتیم که مسی فقط چند دقیقه به میدان برود تا حس خوبی به او دست بدهد و در جریان بازی حضور داشته باشد»

مصدومیت لیونل مسی بهبود یافته و برای بازی مقابل برزیل آماده است- RAUL MARTINEZ / POOL / AFP

مصدومیت لیونل مسی بهبود یافته و برای بازی مقابل برزیل آماده است. لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، در یک کنفرانس خبری تایید کرد که لیونل مسی امروز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در دیدار مقابل برزیل حاضر خواهد بود. درحالی‌که در روزهای گذشته برای طرفداران آرژانتین این نگرانی وجود داشت که مسی به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو و همسترینگ نتواند به مصاف رقیب‌شان یعنی برزیل برود،‌ لیونل اسکالونی خبر داد که او برای این بازی آماده است و دارنده شش توپ طلای جهان می‌خواهد به تیم ملی کشورش کمک کند.

اسکالونی در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا مسی در ترکیب اصلی خواهد بود یا خیر گفت: «بله، در بازی قبل تصمیم گرفتیم که مسی فقط چند دقیقه به میدان برود تا حس خوبی به او دست بدهد و در جریان بازی حضور داشته باشد. برای مسابقه با برزیل می‌توانیم تایید کنیم که حال او خوب شده است و قرار است برای بازی به زمین بیاید.» لیونل مسی در بازی آرژانتین مقابل اروگوئه در ترکیب اصلی قرار نگرفت، اما در دقیقه ۷۶ به‌جای جیوانی لوسلسو به زمین مسابقه آمد تا چند دقیقه به میدان رفته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا مهاجم ۳۴ ساله پاری سن ژرمن با وجود غیبت در دو بازی اخیر تیم فرانسوی‌اش به دلیل مصدومیت، در آخرین بازی ملی خود در سال ۲۰۲۱ برای تیم آرژانتین به مصاف برزیل می‌رود. مسی در این فصل در هشت بازی انجام‌شده سه بار برای پاری سن ژرمن گلزنی کرده است، اگرچه از زمان ورود به پایتخت فرانسه نیز مشکل جسمی داشت. به دلیل این مصدومیت‌ها مدیر باشگاه پاری سن ژرمن با حضور مسی در اردوی تیم ملی کشورش مخالف بود، اما ابرستاره آرژانتینی به اردوی تیم ملی کشورش ملحق شد.

رکورد مسی برای آرژانتین هم‌چنان یک رکورد هیجان‌انگیز است؛ ۸۰ گل در ۱۵۷ بازی. به نظر می‌رسد حال بازیکن مهم دیگر آرژانتین یعنی لئاندرو پاردس نیز پس از مصدومیت رو به بهبود است. سکالونی درباره حضور او در بازی مقابل برزیل گفت: «لئاندرو پس از چند روز مرخصی توانست به تمرین برگردد. او مطابق معمول تمرین‌هایش را انجام می‌دهد و روند بهبود را به‌خوبی پشت سر می‌گذارد، بااین‌حال باید بیشتر ارزیابی کنیم که آیا او را در ترکیب نهایی قرار خواهیم داد یا خیر.»

برزیل در ۱۲ بازی مقدماتی خود تاکنون تنها دو امتیاز از دست داده است و بالاتر از تیم آرژانتینی اسکالونی در صدر جدول قرار دارد. بااین‌حال آرژانتینی‌ها امیدوارند که تیم‌شان با بازگشت مسی تقویت شود و بتواند به برد دست پیدا کند. این پیروزی می‌تواند فاصله بین دو تیم قدرتمند آمریکای جنوبی را به تنها سه امتیاز کاهش دهد. آرژانتین امروز سه‌شنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی میزبان برزیل است. این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که برزیل پس از پیروزی مقابل کلمبیا، پیش از این صعودش را به جام جهانی قطر قطعی کرده است.

 

بیشتر از فوتبال