انور قرقاش: امارات در جهت کاهش تنش‌های ایران گام‌ برداشته است

«گفت‌و‌گوی چندجانبه تنها راه جلوگیری از جنگ سرد منطقه‌ای است»

انور قرقاش بر حل مشکلات از طریق گفت‌و‌گو تاکید دارد-عکس از AFP

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی گفت این کشور در جهت کاهش سطح تنش‌های ایران، جلوگیری از درگیری و اعتماد‌سازی گام‌‌هایی برداشته است.

به گزارش نشنال، انور قرقاش در کنفرانس راهبرد استراتژیک ابوظبی گفت: «برای ایجاد ارتباط و پل ارتباطی با همه کشورهای حتی با آنها که اختلاف‌نظر داریم به سختی تلاش کردیم.»

این روزنامه با اشاره به حمایت امارات متحده عربی از ایده تعامل بیشتر با ایران به نقل از قرقاش نوشت: «درباره مداخله ایران در عراق، یمن و سوریه عمیقا نگران هستیم و گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها برداشته‌ایم. نفع ما در درگیری نیست و منطقه برای دهه‌ها هزینه زیادی برای آن پرداخت خواهد کرد.»

قرقاش تاکید کرد که گفت‌و‌گو تنها راه برای جلوگیری از درگیری در منطقه و تشدید تنش‌هایی است که می‌تواند پیامدهای ویران‌کننده‌ای داشته باشد. آن هم در زمانی که کشورها برای احیای اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا تلاش می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرقاش همچنین به ایران توصیه کرد که برای همکاری با همسایگانش بیشتر تلاش کند.

به گفته قرقاش امارات در رویکرد خود منافع مشترک حول آینده مشترک و کامیابی را دنبال می‌کند.

نشنال در ادامه گزارش خود به تهدید‌های امنیتی ایران و گروه‌های شبه‌نظامی‌ مورد حمایتش در منطقه اشاره می‌کند. این روزنامه می‌نویسد که امارات خواستار حضور کشورهای منطقه در میز مذاکره هسته‌ای با ایران است، چرا که باور دارد برجام به دلیل در نظر نگرفتن برنامه‌های موشکی و شبه‌نظامیان ایران فروپاشید.

قرقاش همچنین به این نکته اشاره کرد که همه‌گیری کرونا موجب بازبینی برخی اولویت‌های امارات متحده عربی شده و این کشور تلاش‌ها برای برقراری گفت‌و‌گوی چندجانبه به منظور حل چالش‌های مشترک را شتاب بخشیده است. اقدامی که به گفته قرقاش تنها راه جلوگیری از بروز جنگ سرد منطقه‌ای است.