هرمزگان هنوز می‌لرزد: دو کشته و ۲۷ زخمی در دو زلزله شدید

این زمین‌لرزه ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه به وقت محلی و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین رخ داده است

در پی وقوع دو زلزله به بزرگای ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در مناطق لافت و فین استان هرمزگان، تا شامگاه یکشنبه هشت پس‌لرزه به بزرگای چهار و سه ریشتر نیز در مناطق مختلف این استان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این پس‌لرزه‌ها در مناطق بندرعباس، حاجی آباد، قشم، و بخش قلعه‌قاضی محسوس بود و مردم را وحشت‌زده کرد.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که امروز، یکشنبه ۲۳ آبان، زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی، شهر لافت در هرمزگان را لرزاند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز (یکشنبه) به وقت محلی و در عمق ۱۸ کیلومتری از زمین رخ داده است.

بر اساس این گزارش، این زلزله در ۱۵ کیلومتری لافت،۲۰ کیلومتری سوزا، و ۲۷ کیلومتری درگهان (هر سه در هرمزگان) احساس شد. 

ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی از ریزش کوه گنو در بندرعباس منتشر شده است، اما تا زمان انتشار این خبر، تلفات زلزله هرمزگان دو نفر اعلام شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون ۲۷ نفر مصدوم به دلیل جراحت‌های سطحی و مشکلات تنفسی ناشی از ترس و اضطراب زلزله، روانه بیمارستان شده‌اند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از حضور ۱۵۰ امدادگر هلال‌احمر در منطقه زلزله‌زده لافت خبر داد و گفت: «امدادگران مشغول آماده‌سازی اماکن عمومی، نظیر مساجد و ورزشگاه‌ها، و نیز تهیه چادرهای امدادی برای گذراندن امشب مردم زلزله هستند.»

مهدی ولی‌پور گفت: «تا کنون ۵۴ روستا در استان هرمزگان ارزیابی شده و ۱۳۷ روستای دیگر نیز در حال ارزیابی (شدن) هستند.»