چین برای مهار کرونا، به قرنطینه ۵۶ روزه متوسل شد

افرادی که به شن‌یانگ سفر می‌کنند باید دست‌کم ۲۸ روز در هتل قرنطینه شوند و در این مدت، هفت بار آزمایش کرونا بدهند

پس از پایان قرنطینه در هتل، افراد باید ۲۸ روز دیگر نیز در خانه‌ بمانند‌ـ GREG BAKER/AFP

شهری در چین تلاش‌هایش برای اجرای راهبرد «به صفررسانی ابتلا به کرونا» را دوچندان کرده و گزارش‌ها حاکی از آن است که مسافران خارجی باید دست‌کم ۵۶ روز قرنطینه شوند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، افرادی که به شهر شمالی شن‌یانگ سفر می‌کنند، باید دست‌کم ۲۸ روز خود را در یک هتل قرنطینه کنند و در این مدت، هفت بار آزمایش کرونا از آن‌ها گرفته شود.

بر اساس این گزارش، دوره قرنطینه در هتل‌ها به حدی سختگیرانه است که افراد جز در موارد دریافت غذا، به هیچ عنوان اجازه ندارند در اتاق را باز کنند. 

پس از پایان این دوره انزوا در هتل، انتظار می‌رود که افراد ۲۸ روز دیگر نیز در خانه‌ بمانند.

محدودیت‌ها برای مسافران داخلی نیز سختگیرانه است. به گزارش نیویورک‌تایمز، از افرادی که از سایر نقاط کشور وارد شن‌یانگ می‌شوند انتظار می‌رود به مدت دو هفته در قرنطینه هتل بمانند و دو هفته دیگر نیز خود را در خانه زیر نظر بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این محدودیت‌ها، که بیش از یک ماه است در شن‌یانگ رعایت می‌شود، اندکی پس‌ از آن اعمال شد که کشور از میانه اکتبر قرنطینه شهرها برای مهار گسترش همه‌گیری را آغاز کرد.

چین روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر، ۳۹ مورد علامت‌دار ابتلا به کرونا و ۲۵ مورد بی‌علامت را گزارش کرد. مقام‌های این کشور قصد دارند با استفاده از محدودیت‌های سخت‌گیرانه، شیوع داخلی ویروس را سرکوب کنند.

به گزارش بلومبرگ، این کشور پس از واکسیناسیون کامل ۷۵ درصد از کل جمعیتش، قصد دارد برنامه تزریق واکسن یادآوری را به اجرا بگذارد.

بر اساس گزارش الجزیره، چین یک مرکز قرنطینه با ۵۰۰۰ اتاق برای اسکان مسافرانی که از خارج می‌آیند، در حومه کلان‌شهر گوانگژو در جنوب این کشور ساخته است، اقدامی که حاکی از آن است این کشور قصد ندارد کنترل‌های مرزی‌اش را تسهیل کند.

به گزارش این خبرگزاری، این مجتمع سه طبقه مجهز به فناوری ارتباطی فایو‌جی (5G) و زیرساخت هوش مصنوعی در کمتر از یک ماه ساخته شد.

برخلاف چند کشور دیگر که افراد کامل واکسینه‌شده را قرنطینه معاف می‌کنند، تزریق واکسن در چین به‌منزله تضمین تسهیل مقررات نیست و قوانین قرنطینه برای همه اعمال می‌شود.

در همین حال، یک ویروس‌شناس ارشد چینی در مورد فروپاشی اقتصادی در نتیجه رویکرد «به صفررسانی ابتلا به کرونا» در این کشور هشدار داده است.

گوان‌یی، ویروس‌شناس دانشگاه هنگ‌کنگ، در مصاحبه‌ای با تلویزیون ماهواره‌ای فینیکس که دفتر آن در هنگ‌کنگ است، گفت این کشور «بختی برای موفقیت ندارد، اگر بخواهد هدف به صفررسانی موارد ابتلا به کرونا را پیگیری کند.»

«ویروس امروز این‌جاست، درست مثل آنفلوانزا. این‌ یک واقعیت است، چه مردم خوششان بیاید چه خوششان نیاید.»

© The Independent

بیشتر از جهان