تمرین نیروهای مسلح اسرائیل برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران

«اسرائیل اجازه نخواهد داد، جنگ‌افزارهای پیشرفته به دست نیروهای نیابتی ایران در منطقه برسد»

بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، گفت اگر جنگی در منطقه شروع شود، اسرائیل دست به عملیاتی خواهد زد که «در گذشته ندیده‌ایم-AHMAD GHARABLI / AFP

مقام‌های امنیتی اسرائیل روز سه‌شنبه بر آمادگی این کشور در مقابله با ایران تاکید کردند. فرمانده نیروهای مسلح اسرائیل هشدار داد که ارتش این کشور برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌شود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، گفت اگر جنگی در منطقه شروع شود، اسرائیل دست به عملیاتی خواهد زد که «در گذشته ندیده‌ایم.»

هم‌زمان، آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، در جلسه کمیسیون امور خارجی و دفاعی مجلس (کنست) گفت که نیروهای مسلح اسرائیل «در حال شتاب بخشیدن به طرح‌ریزی و آمادگی عملیاتی برای مقابله با ایران و تهدید هسته‌ای آن هستند. خوشبختانه بودجه لازم تصویب شده است که به ما امکان می‌دهد با تهدیدهای متنوعی مقابله کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که انتظار می‌رود نیروی هوایی اسرائیل تمرین حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را به‌زودی از سر گیرد.

از سویی، بنی گانتز در مراسم گشایش یک کارخانه‌ جنگ‌افزار در شمال اسرائیل گفت که کشورش اجازه نخواهد داد جنگ‌افزارهای پیشرفته به دست نیروهای نیابتی ایران در منطقه برسد.

او در ادامه افزود: «در سطح عملیاتی، به‌طور گسترده‌ای مشغول فعالیت هستیم. نخواهیم گذاشت حزب‌الله لبنان و دیگر نیروهای نیابتی ایران در منطقه به سلاح‌هایی دست یابند که به برتری نظامی اسرائیل در منطقه آسیبی برساند.»