اطلاعات سپاه از بازداشت اعضای گروه «قیام سپید» در استان البرز خبر داد

این افراد به‌دلیل «توزیع شب‌نامه» و دعوت به تجمع اعتراضی در ۱۴ آبان دستگیر شده‌اند

دیوارنویسی منسوب به حامیان جنبش موسوم به «قیام سپید»- تصویر از وب‌سایت قیام سپید

روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی در استان البرز، روز جمعه، ۱۴ آبان‌ماه، با انتشار اطلاعیه‌ای از بازداشت اعضای اصلی یا «سرشاخه‌های» گروهی موسوم به «قیام سپید» خبر داد.

براساس این اطلاعیه، افراد بازداشت‌شده با «توزیع شب‌نامه‌هایی در کوچه و خیابان‌ها» و «فراخوان‌های متعدد»، برای «برهم زدن امنیت و نظم عمومی جامعه و انجام عملیات خرابکارانه» برنامه‌ریزی کرده بودند. 

روابط عمومی سپاه استان البرز با اشاره به «رصد اطلاعاتی» اقدام‌های گروه جنبش قبام سپید، اعلام کرد که نیروهای اطلاعات سپاه استان البرز پنجشنبه شب، سرشاخه‌های اصلی این گروه را بازداشت کرده‌اند. 

در ادامه اطلاعیه، سپاه پاسداران مدعی شناسایی «تمام عناصر وابسته به قیام سپید توسط جامعه اطلاعاتی استان» شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های اخیر، حساب‌های کاربری باعنوان «قیام سپید» در رسانه‌های اجتماعی ایرانیان را به شرکت در تجمع‌ اعتراضی علیه حکومت جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در میدان انقلاب تهران و میدان‌های اصلی شهرهای دیگر دعوت کرده بودند. این حساب‌های کاربری اغلب، شخصی به‌نام محمد حسین‌پور، مشهور به «دکتر سایان» را به‌عنوان سرکرده جنبش اعتراضی خود معرفی می‌کنند.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم اول آبان‌ماه، از کشته‌شدن محمد حسین‌پور در درگیری مسلحانه با نیروهای وزارت اطلاعات و بازداشت تعداد زیادی از شبکه زیر نظر او خبر داده بود. به گزارش آن خبرگزاری، این فرد که خود را به‌عنوان «دکتر سایان» معرفی می‌کرد و از سال ۱۳۹۷ هم ادعای «امام زمان» بودن داشت ، «تحت هدایت مستقیم موساد (سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل)» بوده است.

سال گذشته نیز گزارش‌هایی از بازداشت عاملان پخش شب‌نامه‌های مربوط به جنبش قیام سپید در بعضی شهرهای ایران، ازجمله رشت و بندر انزلی منتشر شده بود.