اولین نماینده ایران در مسابقه «دختر زمین»: دامپزشکی که چهار زبان می‌داند

«من از نزدیک دیدم چه اتفاقی برای دریاچه ارومیه افتاد»

رقابت‌های «دخترِ زمین» (Miss Earth) امسال پذیرای نخستین کاندیدای ایرانی خود شد.

 مسابقه دخترِ زمین که برای دومین سال متوالی به دلیل محدودیت‌های سفر شرکت‌کنندگان، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، امسال توانسته است ۸۸ شرکت‌کننده زیبا از سراسر جهان را در فهرست خود قرار دهد.

این فهرست شامل نخستین کاندیدای ایران در تاریخ ۲۱ ساله این رقابت‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیما ذاکر، ۲۷ ساله، اولین بار در رقابت‌های مرحله مقدماتی نظرها را به خود جلب کرد، جایی که خود را به عنوان دامپزشک و مدافع تأمین امنیت آب و غذا در بحبوحه خشک‌سالی در کشورش معرفی کرد.

هیما ذاکر که بخشی از معرفی خود را به مشکلات کشاورزی و خشک‌سالی در ایران اختصاص داد به داوران گفت: «سدسازی‌های بی‌رویه باعث شده است مشکلات بسیاری به وجود بیاید. من در نزدیکی ارومیه زندگی می‌کردم و از نزدیک دیدم در آنجا چه اتفاقی برای دریاچه ارومیه افتاد.»

او در ویدئوی معرفی خود به کاهش تنوع جانوری در ایران و از بین رفتن گونه‌هایی مانند گربه‌سانان بزرگ در ایران اشاره کرد و گفت حقوق حیوانات و محیط‌زیست برای او بسیار مهم است.

لورین شوک، برگزارکننده این رقابت‌ها، گفت که نمایندگی ایران در این مسابقه قابل توجه است.

بر اساس تأییدیه سازمان Miss Iran، او «اولین زن ایرانی است که به این مرحله از مسابقات زیبایی رسید و نماینده ایران در یکی از برترین مسابقات جهانی خواهد بود.»

از ذاکر همچنین به عنوان مدافع حقوق حیوانات، مدل پاره‌وقت و رقصنده حرکات هوایی (Aerial dance) که به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، کردی و ترکی صحبت می‌کند، یاد شده است.

لیندزی کافی از ایالات‌متحده آمریکا در اولین تاج‌گذاری مجازی این مسابقه در سال ۲۰۲۰ برنده شده بود.

موضوع رقابت «رنگ‌های زمین» است که بر وحدت در عین تنوع تأکید دارد و روز انتخاب برنده نهایی ۲۱ نوامبر است.

۴۳ سال از آخرین باری که دختران ایرانی به‌طور رسمی و با پرچم ایران در یک رقابت بین‌المللی زیبایی شرکت کردند، می‌گذرد. بااین ‌حال در چند سال گذشته نمایندگانی از ایران تلاش کردند در سطح جهانی خود را به این مسابقات برسانند. 

بیشتر از مُد و زیبایی