ژنرال مارک میلی: ایران می‌داند جنگ با آمریکا به نفعش تمام نمی‌شود

«ارتش آمریکا آماده اجرای هر تصمیمی است که رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ می‌کند»

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به «فعالیت‌های بدخواهانه» ایران در منطقه گفت که ارتش آمریکا همه‌گونه قابلیت‌های لازم برای مقابله را دارد و آماده است هر تصمیمی را که رئیس جمهوری در این باره بگیرد، انجام دهد.

ژنرال مارک میلی در نشست امنیتی «اسپن» در پاسخ به این پرسش که چالش ایران و تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران را چگونه ارزیابی می‌کند و آیا احتمال دست زدن به اقدام نظامی وجود دارد، گفت که تمایلی به ورود به جزئیات ندارد، اما ارتش آمریکا آماده انجام هر تصمیمی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی اضافه کرد: «ایران از زمان انقلاب به این طرف چالشی برای ایالات متحده آمریکا بوده و همچنان چالش باقی مانده است. ایران نمی‌خواهد، و می‌داند به نفعش نیست، که وارد جنگ با ایالات متحده آمریکا شود و احتمالا می‌داند که به نفعش تمام نمی‌شود، برای همین بسیار محاسبه شده عمل می کند.»

این مقام ارشد نظامی آمریکا ادامه داد: «اما در عین حال، آن‌ها کارهای زیادی در ناحیه خاکستری انجام می‌دهند و فعالیت‌هایی در سراسر منطقه و خاورمیانه می‌کنند که ما آن‌ها را بدخواهانه می‌نامیم، و قطعا علیه امنیت ملی ایالات متحده آمریکا هستند و آن را تضعیف می‌کنند.»

ژنرال مارک میلی اضافه کرد: «ایران مسئله‌ای بسیار بسیار دشوار برای منطقه و برای ایالات متحده است؛ ما همه‌گونه قابلیت را در اختیار داریم و ایران نیز از آن آگاه است. ما آماده‌ایم هر تصمیمی که رئیس جمهوری [آمریکا] اتخاذ کند، اجرا کنیم.»

ایران مخالف حضور نظامی آمریکا در منطقه است و در سال‌های گذشته، چه مستقیم و چه از طریق عوامل نیابتی خود، علیه آمریکا اقدام کرده است. ایالات متحده آمریکا فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بی‌ثبات کننده و بدخواهانه می‌داند و خواستار تغییر این رفتار جمهوری اسلامی ایران است.