جویندگان گنج: «در آستانه پیدا کردن ارزشمندترین گنجینه دنیاییم»

در حکایت‌ها آمده است که این غار حاوی پنجاه هزار سنگ قیمتی و دست‌کم هزار اثر هنری است

گفته می‌شود درون این غارها معبدی باستانی هست که پلکان مارپیچی‌اش به دخمه‌‌های حاوی گنج منتهی می‌شود‌ـ Carl Borgen/Palamedes/SWNS

گروهی از جویندگان گنج تصور می‌کنند که در آستانه یافتن گنجینه‌ای به ارزش ۱۵ میلیارد پوند در فنلاند قرار دارند. گمان بر این است که این گنجینه در معبدی در یک غار پنهان شده است.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل چاپ لندن، این گروه که نام خود را «معبد دوازده» گذاشته است، در سال ۱۹۸۷ همراه «غیبگویی» معروف که پیش از مرگش محل گنجینه را به آن‌ها گفت، شروع به جست‌و‌جو کردند و از آن زمان، هر تابستان در مجموعه‌ای از غارهای هزارتو در نزدیکی هلسینکی به جست‌و‌جو ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، پس از ۳۴ سال جست‌و‌جو، این گروه اکنون باور دارد که تا چند ماه دیگر به پیشرفتی بزرگ دست خواهد یافت، ولی باید زمستان طولانی امسال صبر کنند تا بتوانند دوباره وارد غارها شوند، زیرا آب یخ‌زده باران هر سال غارها را پر می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امید گروه این است که «گنج لیمینکاینن» را بیابد، که احتمالا پربهاترین گنج کشف‌شده در تاریخ جهان خواهد بود.

با آن که شواهدی از وجود این گنج در دست نیست، در حکایت‌ها آمده است که این غار حاوی ۵۰ هزار سنگ قیمتی از جمله یاقوت، زبرجد، زمرد و الماس است و دست‌کم هزار اثر هنری مربوط به هزاران سال پیش را نیز در خود جای داده است.

همچنین روایت است که چندین پیکره تمام‌قد ساخته‌شده از طلای ۱۸ عیار در مجموعه عظیم غارهای «سبوسبرگ» در ۳۰ کیلومتری شرق فنلاند پنهان شده است.

گفته می‌شود درون این غارها معبدی باستانی هست که پلکان مارپیچی‌اش به دخمه‌‌های حاوی گنج منتهی می‌شود.

باور اهالی محلی این است که در دوران باستان، نسل‌های پیاپی بر این گنج افزوده‌اند و آخرین بار در سال ۹۸۷ میلادی که همه دخمه‌‌های معبد پر شد، آن را مهروموم کردند.

بیشتر از جهان