تلاش بی‌نتیجه اندی ماری در سه ساعت مسابقه مقابل کپفرِ گمنام

شروع رقابت‌های تنیس مسترز پاریس برای اندی ماری بریتانیایی چندان رضایت‌بخش نبود

ماری پس از بازگشت به رقابت‌های تنیس در اکثر مسابقات با قرعه‌های سنگینی مواجه شده است -Christophe ARCHAMBAULT / AFP

شروع رقابت‌های تنیس مسترز پاریس برای اندی ماری بریتانیایی چندان رضایت‌بخش نبود و درحالی‌که او هفت بار شانس پیروز شدن در این مسابقه را داشت؛ نهایتا با شکست مقابل حریف گمنام آلمانی خود یعنی دومینیک کپفر خیلی زود و در همان روز نخست مسابقات و در دورِاول رقابت‌ها کنار رفت. در این رقابت‌ها قرار بر این بود که ماری مقابل بروکسبی از آمریکا مسابقه دهد اما به دلیل انصراف او پیش از شروع رقابت‌ها کپفر جایگزین او شد. ماری در این مسابقه ستِ اول را ۶-۴ واگذار کرد. در ستِ دوم با تلاش زیاد و به سختی ۷-۵ پیروز شد و در ستِ سوم مسابقه به تایبرک کشیده شد. اندی ماری در تایبرک چندین بار فرصت کسب امتیاز نهایی را در اختیار داشت اما هر بار با اشتباه‌های بچگانه خود این موقعیت‌ها را از دست داد و تیزهوشی حریف آلمانی در تایبرک باعث شد تا درنهایت ماری این ست را نیز ۷-۶ واگذار کند و دو بر یک بازنده این مسابقه طولانی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماری پس از بازگشت به رقابت‌های تنیس در اکثر مسابقات با قرعه‌های سنگینی مواجه شده است و در این رقابت‌ها این امید را داشت تا با بازی‌های آسان‌تر به مراحل پایانی مسابقات صعود کند. اندی ماری مرد شماره یک سابق جهان که هم‌اکنون رتبه ۱۴۴ تنیس‌بازان مرد جهان را در اختیار دارد، به دنبال جمع‌آوری امتیازات مناسب و بازگشت به جمع تنیس‌بازان مطرح دنیا است. مسابقات ۲۵۰ امتیازی استکهلم سوئد که هفته آینده آغاز خواهد شد آخرین تلاش‌های او در سال ۲۰۲۱ برای بهبود جایگاهش در رده‌بندی جهانی تنیس خواهد بود.

در رقابت‌های تنیس مسترز پاریس سال گذشته؛ دنیل مدودفِ روس، مرد شماره دو حالِ حاضر جهان قهرمان شد. مدافع عنوان قهرمانی در دور نخست رقابت‌ها با قرعه استراحت مواجه شده است و در دور دوم مسابقات باید در مقابل ایواشکا از بلاروس قرار بگیرد. مدودف در صورت قهرمانی در رقابت‌های مسترز ایندیان ولز می‌توانست شانس بالایی برای قرار گرفتن  در صدر رده‌بندی جهانی در پایان سال را داشته باشد؛ اما این امر محقق نشد و حالا شانس کمی برای تصاحب این عنوان در پایان سال ۲۰۲۱ را دارد. نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان در رقابت‌های مسترز پاریس حضور دارد و اگر به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های مسترز پاریس صعود نکند؛ در مراحل پایانی این رقابت‌ها فرصت مناسبی برای مدودف فراهم خواهد شد. درغیراین، جوکوویچ برای هفتمین بار در رده‌بندی جهانی تنیسِ مردان صد‌رنشین خواهد شد.

بیشتر از ورزش