بوریس جانسون: ملکه «در سلامت کامل» است

پزشکان توصیه کرده‌اند که ملکه دست‌کم دو هفته آینده را استراحت کند

ملکه، روز جمعه ۷ آبان سخنرانی خود به مناسبت نشست اقلیمی سران کوپ۲۶ را به‌صورت ویدیویی ضبط کرد - Oli SCARFF / AFP

بوریس جانسون، نخستوزیر بریتانیا، گفت که ملکه در گفتگوی هفتگی‌اش با وی «در سلامت کامل» بوده است.

پس از لغو دیدار هفته پیش ملکه از ایرلند شمالی، پزشکان به او توصیه کردند استراحت کند و او را برای «معاینات اولیه» بستری کردند. این اولین بار در هشت سال اخیر بود که ملکه شب را در بیمارستان می‌گذراند.

طبق اعلام کاخ باکینگهام، او روز پنجشنبه، ۶ آبان، به کاخ وست مینستر بازگشت و پزشکان توصیه کردند دست‌کم دو هفته استراحت کند و فقط به «کارهای پشت میزی» رسیدگی کند.

ملکه ۹۵ ساله روز جمعه، ۷ آبان، سخنرانی خود به مناسبت نشست اقلیمی سران کوپ ۲۶ را به‌صورت ویدیویی ضبط کرد زیرا دیگر نمی‌تواند برای شرکت در این نشست سازمان ملل به گلاسگو سفر کند.

اما به گفته نخست‌وزیر، روحیه ملکه خوب است.

آقای جانسون در رم و در مصاحبه با آی‌تی‌وی گفت: «مثل هر هفته و چنان‌که شغلم ایجاب می‌کند با علیاحضرت صحبت کردم و حالشان کاملاً خوب بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «پزشکان به ایشان گفته‌اند باید استراحت کند و به نظر من باید این توصیه را گوش کنیم و درک کنیم. همگی برایشان بهترین آرزوها را داریم.»

ملکه قصد ندارد در روز موسوم به «یک‌شنبه یادبود» نیز برای بزرگداشت کشتگان این کشور مراسم را رهبری کند.

او به‌تازگی در مراسم نیایش کلیسای وست‌مینستر عصابه‌دست ظاهر شد و برای اولین بار بود که در مراسمی مهم این‌گونه شرکت می‌کرد.

در بیانیه روز جمعه، ۷ آبان، کاخ باکینگهام آمده است: «در پی توصیه اخیر پزشکان به ملکه مبنی بر ضرورت چند روز استراحت، آن‌ها توصیه کرده‌اند که علیاحضرت دست‌کم دو هفته آینده را استراحت کند. علیاحضرت طبق توصیه پزشکان می‌توانند طی این مدت کارهای سبک پشت‌میزی مثل پذیرش برخی شرفیابی‌های مجازی را ادامه دهند، اما نباید هیچ‌گونه دیدار رسمی داشته باشند. علیاحضرت متاسف هستند که به همین دلیل نمی‌توانند در جشنواره یادبود روز شنبه، ۲۲ آبان، حضور یابند. ولی ملکه عزم خود را جزم کرده‌اند در ۲۳ آبان در مراسم نیایش ملی یادبود در یک‌شنبه یادبود حضور یابند.»

پی‌ای

بیشتر از جهان