نمایش خیره‌کننده فرانسیس تیافو در رقابت‌های تنیس اتریش

تیافو ۲۳‌ساله از سال ۲۰۱۵ وارد رقابت‌های حرفه‌ای تنیس شده است

فرانسیس تیافو، تنها یک عنوان قهرمانی آن هم در مسابقات سال ۲۰۱۸ دل ری بیچ را به خود اختصاص داده است - JOE KLAMAR / AFP

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی اتریش در سال جاری با شرکت بی‌سابقه تنیس‌بازان مطرح دنیا همراه بوده است؛ و به دلیل نزدیک بودن امتیازات ۱۰ نفر برتر دنیا به یکدیگر و کسب مجوز حضور در مسابقه پایانی سال در تورین ایتالیا هیجان این رقابت‌ها را بیش از پیش کرده است.

فرانسیس تیافو آمریکایی که به‌تازگی وین فریرا یکی از بازیکن صاحب‌نام سابق دنیای تنیس را به‌عنوان مربی در کنار خود می‌بیند موفق شد ابتدا استفانوس سیتسیپاس یونانی مرد شماره سه تنیس مردان جهان و (بخت نخست قهرمانی) در این رقابت‌ها را در دور صد و بیست ممیز پنج هزارم نهایی و در دو سِتِ متوالی مغلوب کند و در دورِ بیست ممیز پنج صدم نهایی مقابل شوارتسمن آرژانتینی (بخت هشت قهرمانی) در مسابقات قرار گرفت و موفق شد این حریف سرسخت را در دوست متوالی با نتایج ۶-۴و ۷-۶ مغلوب کند تا به نخستین نیمه‌نهایی خود در مسابقات تنیس در سال ۲۰۲۱ برود.

تیافو ۲۳‌ساله که از سال ۲۰۱۵ وارد رقابت‌های حرفه‌ای تنیس شده است تنها یک عنوان قهرمانی آن هم در مسابقات سال ۲۰۱۸ دل ری بیچ را به خود اختصاص داده است. این تنیسور جوان در این سال‌ها افت زیادی داشته است و هم‌اکنون در رده ۴۹ تنیس‌بازان مردِ جهان قرار دارد. تیافو در دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های وین اتریش باید به مصاف یانیک سینر (جوانِ ایتالیایی) برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سینر که هفته گذشته قهرمانی در مسابقات بلژیک را جشن گرفته است حالا به دنبال قهرمانی در رقابت‌های وین است تا بتواند خود را در جمع هشت تنیسور برتر سال قرار دهد و در مسابقات تو‌رین حضورداشته باشد. سینر در یک دیدار تماشایی موفق شد در دو سِتِ متوالی کسپررودِ نروژی و مرد شماره هشت تنیس جهان را با نتایج ۷-۵ و ۱-۶ مغلوب کند و به نیمه‌نهایی مسابقات راه پیدا کند.

اما یکی از پدیده‌های این روزهای رقابت‌های تنیس مردان بازهم شگفتی‌ساز شد، کارلوس آلکاراس اسپانیایی، جوان ۱۸‌ساله که با درخشش در رقابت‌های تنیس آزاد امریکا نگاه طرفداران این رشته را به خود جلب کرد بازهم دست به کار بزرگی زد و موفق شد متئو‌برتینیِ‌ایتالیایی مرد شماره هفت تنیس جهان و نایب‌قهرمان رقابت‌های ویمبلدون در سال جاری را مغلوب کند و به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه پیدا کند.

این دومین پیروزی ستاره نوظهور اسپانیایی در مقابل حریفی از جمع ۱۰ بازیکن برتر جهان بود.

آلکاراس در این مسابقه دو بر یک برتینی را با نتایج ۶-۱و ۶-۷ و ۶-۴ مغلوب کرد. او پیش از این مسابقه نیز اندی‌ِ‌ماریِ بریتانیایی را که به‌تازگی با آمادگی کامل در رقابت‌ها حاضر شده بود را مغلوب کرد. آلکاراس در نیمه‌نهایی باید به مصاف الکساندر زورف آلمانی و بخت دو قهرمانی در این مسابقات برود.

بیشتر از تنيس