حضور تاریخی امارات و مراکش در مراسم دختر شایسته جهان در اسرائیل

 امارات متحده عربی برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند

امارات و مراکش در یک  حرکت تاریخی در مراسم دختر شایسته جهان (Miss Universe) در اسرائیل در ماه دسامبر شرکت خواهند کرد.

وزارت گردشگری اسرائیل تائید کرد که هفتادمین مسابقه دوشیزه جهان در ۱۲ دسامبر در تفرجگاه ایلات دریای سرخ اسرائیل برگزار خواهد شد.

 امارات متحده عربی برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند، درحالی‌که مراکش برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته به مسابقات بازمی‌گردد که هردوی آن برای مسابقه دختر شایسته و هم برای اسرائیل رویدادی تاریخی به‌حساب می‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقه بخشی از برنامه صلح جدید بین اسرائیل و کشورهای عربی خلیج‌فارس، بحرین و امارات متحده عربی را به نمایش می‌گذارد. این سه کشور بر اساس توافق‌نامه ابراهیم که در تابستان ۲۰۲۱ امضا شد، یک معاهده صلح منعقد کردند. مراکش و سودان چند ماه بعد به آن پیوستند.

به‌منظور پخش زنده این برنامه از تلویزیون آمریکا در ساعات پربیننده، این مسابقه ساعت ۲ بامداد به‌وقت محلی برگزار می‌شود و نوآ کرل، خواننده و ستاره بین‌المللی اسرائیلی، برنامه موسیقی اجرا خواهد کرد. برگزارکنندگان محل برنامه را برای ۵۰۰۰ شرکت‌کننده آماده کرده‌اند.

یوئل رازوزوف، وزیر گردشگری اسرائیل گفت: «علیرغم چالش‌هایی که همه‌گیری کووید-۱۹ در مسیر ما قرار داد، ما می‌دانستیم چگونه تعادل بین سلامت و اقتصاد را حفظ کنیم و گردشگران را به اسرائیل بازگردانیم... مسابقه دوشیزه جهان بدون شک یکی از مجریان مهم و قابل‌توجه این طرح است.»

رینا مسینجر تنها اسرائیلی است که در سال ۱۹۷۶ برنده مسابقه دوشیزه جهان شد. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های پخش زنده تلویزیونی، مسابقه مقدماتی و مسابقه لباس ملی را که ۱۵ نوامبر برای فروش عرضه می‌شود، خریداری کنند.

بااین‌حال تمام توجه‌ها به این رویداد مطابق میل اسرائیل نبود. علاوه بر منتقدان هرساله این مراسم که از برگزاری مسابقه زیبایی و توجه به اندام در میان زنان ناراضی هستند، رفتار ارتش این کشور در مناطق اشغالی و آزار فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه، باعث شده افراد زیادی به میزبانی اسرائیل برای برگزاری این رویداد جهانی اعتراض کرده و برخی خواستار تحریم این مراسم شدند.

هفته گذشته ماندلا ماندِلا، نوه نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی، گفت که از همه برندگان سابق آفریقای جنوبی خواست که در اعتراض به «اشغال و رفتار ظالمانه با فلسطینی‌ها»، این مراسم را تحریم کنند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی هشتگ #Boycott MissUniverse را برای تشویق به اقدام علیه این مسابقه راه‌اندازی کردند و با یادآوری جنایات جنگی اسرائیل و نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان خواستار تحریم رویداد دختر شایسته شدند.

به گزارش اینسایدر، پائولا شوگارت، مدیر برگزاری رویداد دختر شایسته جهان گفت اسرائیل «چند سال به دلیل تاریخ غنی‌اش» در فهرست نهایی کشورهای میزبان این مسابقه قرار داشته است و به دلیل عملکرد خوبی که در مهار همه‌گیری جهانی داشته، برای جشن هفتادمین سالگرد این رویداد انتخاب شد.

بیشتر از مُد و زیبایی