بیش از ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان کاربر شبکه اجتماعی ترامپ می‌شوند

مالک این رسانه‌ اجتماعی، که سوشال تروث نام دارد، گروه فناوری و رسانه ترامپ است

نتایج این نظرسنجی گواه دیگری بر جایگاه قوی آقای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است‌ـ SCOTT OLSON/Getty Images via AFP

طبق نظرسنجی تازه مورنینگ کانسالت (Morning Consult)، بیشتر جمهوری‌خواهان قصد دارند از رسانه اجتماعی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، موسوم به «تروث سوشال Social Truth» استفاده کنند.

آقای ترامپ که در پی حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره ایالات‌ متحده از بیشتر رسانه‌های اجتماعی اخراج شد، هفته پیش اعلام کرد مشغول راه‌اندازی این بستر مجازی به‌عنوان جانشین فیس‌بوک، توییتر، تیک‌تاک و یوتیوب است. او گفت در نظر دارد «مقابل استبداد غول‌های فناوری بایستد». مالک این رسانه‌ اجتماعی شرکت نوپای «گروه فناوری و رسانه ترامپ» (TMTG) است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس نتایج نظرسنجی مورنینگ کانسالت، ۶۳ درصد جمهوری‌خواهان قصد دارند دست‌کم گاهی از این تارنما استفاده کنند اما فقط ۱۵ درصد کل رای‌دهندگان گفته‌اند از این بستر مجازی «زیاد» استفاده خواهند کرد. نتایج این نظرسنجی گواه دیگری بر جایگاه قوی آقای ترامپ در حزب جمهوری‌خواه است. هواداران این رهبر حزب جمهوری‌خواه مشتاق‌اند هر جا می‌رود پشت سرش بروند.

از سوی دیگر، ۷۲ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند از این بستر مجازی استفاده نخواهند کرد. هم‌زمان، ۴۹ درصد کل رای‌دهندگان گفته‌اند قصد ندارند از این بستر مجازی استفاده کنند.

این اقدام اخیر آقای ترامپ در حوزه رسانه‌های اجتماعی پس از آن بود که در واکنش به شورش ۶ ژانویه طرفدارانش در ساختمان کنگره آمریکا که برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بود، حساب توییتر آقای ترامپ بسته و حساب فیس‌بوکش معلق شد.

گروه فناوری و رسانه ترامپ اعلام کرد قصد دارد نه‌تنها با تارنمای رسانه‌های اجتماعی بلکه با شبکه‌های پخش برنامه همچون نتفلیکس و دیزنی پلاس، شبکه‌های خبری مانند سی‌ان‌ان و رسانه آی‌هارت و همچنین آمازون و گوگل رقابت کند و افزاره‌های ابری (کلاود) داشته باشد که «حذف‌شدنی» نباشد. آقای ترامپ مدت‌ها به رسانه‌های مرسوم دلبستگی داشته و کوشیده است روزنامه‌نگاری را به سلاحی برای تسلط بر حوزه سیاست ایالات‌ متحده تبدیل کند.

© The Independent

بیشتر از جهان