«طرح منع تردد شبانه» تاثیری در کنترل کرونا نداشته است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران خبر داد که اعمال محدودیت منع تردد شبانه در تهران نتوانسته است در مهار کردن ویروس کرونا موثر باشد

طرح منع تردد شبانه که از پاییز ۱۳۹۹ در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تهران و چند شهر بزرگ به اجرا درآمد- عکس از تجارت نیوز

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، با بیان این که مطالعات نشان می‌دهد که اجرا یا لغو طرح ترافیک تاثیری بر شیوع کرونا نداشته است، گفت: «بنابراین هدف از تغییر طرح ترافیک، کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و این موضوع را بررسی می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، او با اشاره به تازه‌ترین وضعیت اجرای منع تردد شبانه و این که چرا این طرح هنوز لغو نشده است نیز افزود: «در خصوص منع تردد شبانه، کارگروهی در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ایجاد شده که میزان اثربخشی این طرح را مورد بررسی قرار دهد. آنچه بر اساس اقدامات کارشناسی به آن دست یافتیم حاکی از آن است که در تهران اعمال محدودیت منع تردد شبانه اثربخشی چندانی در کنترل بیماری کرونا نداشته است. لذا پیشنهاد ما لغو طرح منع تردد شبانه است که آن را اعلام هم کرده‌ایم.»

طرح منع تردد شبانه که از پاییز ۱۳۹۹ در ابتدای شیوع ویروس کرونا در تهران و چند شهر بزرگ به اجرا درآمد، همچنان در تهران ادامه دارد. تداوم این ممنوعیت که باعث نارضایتی شهروندان شده است، در شرایطی همچنان اجرا می‌شود که عده‌ای معتقدند حالا دیگر این روشی برای مقابله با کرونا نیست، بلکه بهانه‌ای برای پُر کردن جیب دولت با جریمه‌های دریافتی است. متخلفان از این طرح ۲۰۰هزار تومان جریمه می‌شوند.