موج سوم کرونا در تهران؛ تعداد بستری‌‌شدگان از مرز ۷۰۰ نفر عبور کرد

به گفته فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران، موارد بستری و مرگ و میر در پایتخت «سیر شتابان» دارد

به گفته آقای زالی وضعیت شهر تهران و استان تهران قرمز تلقی می‌شود- عکس از مجیدخواهی،ایسنا

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران که هفته‌های اخیر نسبت به موج سوم کرونا در تهران هشدار داده بود، امروز رسما هجوم موج سوم کرونا در تهران را اعلام کرد. به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران، میزان بستری‌های جدید در تهران برای اولین بار به بالای ۷۰۰ نفر رسیده است.

آقای زالی به تلویزیون دولتی ایران گفت: «وضعیت تهران قرمز است و افزایش تعداد بیماران و فوتی‌های پایتخت نشان از شکل‌گیری موج سوم کرونا در تهران است.»

به گفته آقای زالی وضعیت شهر تهران و استان تهران قرمز تلقی می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایانی که در بیمارستان‌های شهر تهران بستری شده‌اند بالغ بر ۷۲۰ بیمار کرونا بوده است که ۱۴۷ نفر از مجموع آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. معادل ۲۶ دهم درصد از مجموع بیمارانی که به بخش سرپایی مراجعه کرده‌اند هم نیاز به خدمات بستری داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای زالی با اشاره به این که حدود یک پنجم بیماران مراجعه‌کننده نیازمند خدمات ویژه‌اند توضیح داده است: «۴۲۰ نفر از مبتلایان به کرونا ترخیص شده‌اند که کماکان میزان پذیرش‌های جدید در بخش کرونا بالاتر از میزان بیماران ترخیصی است که نشان‌دهنده اقامت طولانی‌تر بیماران در مراکز درمانی است.»

به گفته فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، آمارها نشان‌دهنده سیر شتابان در خصوص موارد بستری و موارد سرپایی و موارد مرگ و میر در استان تهران است.

آقای زالی همچنین توضیح داد: «سهم قابل توجهی از بیماران بدحال کشور با توجه به ماهیت مرجع بیمارستان‌های استان تهران در تهران بستری شده‌اند و تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه تهران بستری‌اند معادل حجم قابل توجهی از بیماران است. تقریبا در چند هفته اخیر برای اولین بار است که تعداد بیماران جدید ما در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در بخش‌های جدید بستری از ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. که می‌تواند در بخش‌های عمومی ما تاثیر خودش را اعمال کند.»

به گفته این مقام دولتی در ایران، به نظر می‌رسد که شرایط استان تهران و شهر تهران با تحلیل آماری که وزارت‌خانه بهداشت ایران در دست دارد، با فرایند تکرارپذیر روزهای اخیر که از شنبه شروع شده و تا امروز چهارشنبه ادامه داشته است، بخش درمانی تقریبا هر روز با افزایش بار جدید مراجعه‌کننده‌های بستری و سرپایی در استان تهران روبه‌رو بوده است و به گفته آقای زالی: «به نظر می‌رسد که موج سوم در تهران شکل گرفته است و طبیعتا با توجه به این که کماکان تهران یکی از مراکز همه‌گیری مهم این بیماری در کشور محسوب می‌شود، نیازمند مداخلات جدی‌تری در سطح شهر و استان است.»

آقای زالی پیش‌تر در روزهای پایانی مرداد ماه با تاکید بر این که پاییز امسال «سخت‌ترین پاییز معاصر» است، درباره بروز موج سوم کرونا هشدار جدی داده بود.

وی بر ادامه برخی محدودیت‌ها در حوزه آموزش و پرورش و حمل و نقل عمومی در فصل پاییز تاکید کرد. تاکیدی که عملیاتی نشد و ایران شاهد بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور و عادی شدن ساعات کار ادارات در روزهای اخیر بود.

بیشتر از