باقر نمازی، شهروند ایرانی‌-آمریکایی ممنوع‌الخروج در ایران جراحی شد

خانواده باقر نمازی ۸۴ ساله، درباره در خطر بودن جان او هشدار داده و خواستار خروج او از ایران شده‌اند

سیامک نمازی به اتهام «همکاری با آمریکا» زندانی است و باقر نمازی هم برای کمک به آزادی پسرش به ایران آمده بود که بازداشت شد - العین‌فارسی

باقر نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی ۸۴ ساله روز سه‌شنبه، چهارم آبان، در بیمارستانی در ایران جراحی شد.

خبر جراحی او را جرد گنسر، وکیل آقای نمازی، اعلام کرده است. او در توییتی با اشاره به اینکه سرانجام باقر نمازی تحت عمل جراحی قرار گرفته و این عمل موفقیت آمیز بوده است، ابراز امیدواری کرد که موکلش بتواند از ایران خارج شود و در شرایط مساعدتری بهبود یابد. در این توییت به به نام بیمارستان یا شهری که باقر نمازی در آن تحت عمل جراحی قرار گرفته اشاره نشده است.

پیش‌تر، مقام‌های آمریکایی و وکلای باقر نمازی در نامه‌ای به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به ضرورت جراحی شدن هرچه سریع‌تر او تاکید کرده و از جمهوری اسلامی ایران خواسته بودند به این شهروند ایرانی-آمریکایی اجازه دهد برای درمان از این کشور خارج شود؛ درخواستی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با آن موافقت نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نامه وکلای آقای نمازی تاکید شده بود که یکی از عروق خون‌رسان به مغز او ۹۵ تا ۹۷ درصد گرفتگی دارد و خانواده‌ او به‌تازگی از این وضعیت مطلع شده‌اند. سیامک نمازی، پسر باقر نمازی که او هم از سال ۱۳۹۵ در ایران زندانی است، گفته است که با وجود بسته شدن پرونده پدرش، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گذرنامه او را پس نمی‌دهند.

سیامک نمازی به اتهام «همکاری با آمریکا» زندانی است و باقر نمازی هم برای کمک به آزادی پسرش به ایران آمده بود که بازداشت شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت این دو زندانی گفته است: «بازگشت امن این آمریکایی‌ها که برای مدتی طولانی ناعادلانه در ایران نگه‌ داشته شده‌اند، اولویت این دولت است.»