اعلام قطعی شدن حکم نرگس محمدی

نرگس محمدی با تأکید بر اصلاح‌ناپذیر بودن حکومت ایران، خواهان گذار مسالمت‌آمیز به یک حکومت دموکراتیک سکولار شده است

نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران- تصویر برگرفته از ویدیوی منتشرشده در صفحه اینستاگرام همسر نرگس محمدی، taghirahmani38@ 

نرگس محمدی، فعال مدنی و سخنگو و نایب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران که حدود ۱۰ ماه پیش از زندان آزاد شده بود، از قطعی و لازم الاجرا شدن حکم محکومیت خود خبر داد و با تاکید بر «ظالمانه» بودن حکم صادره، اعلام کرد «اجازه نخواهم داد تا مأموران حکومت استبدادی دینی حتی یک ضربه شلاق بزنند و تا جایی که بتوانم مقاومت خواهم کرد و تازیانه از دستشان خواهم گرفت.»

خانم محمدی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «حکم محکومیتم قطعی و لازم الاجرا شد. از ابتدای تشکیل این پرونده بارها اعلام کرده‌ام که این پرونده را از اساس بی‌شرمانه و ظالمانه می‌دانم و از تحمل کیفر که طبق رأی صادره و ابلاغ شده؛ ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت مالی است، سرپیچی خواهم کرد. من از ابتدای تشکیل پرونده در هیچ مرجع قضایی و جلسه محاکمه شرکت نکرده‌ام و حتی یک خط نوشته و وکیلی نیز نداشته‌ام.»

او همچنین با تاکید بر اینکه «علی‌رغم احضار، به زندان نخواهم رفت»، افزود در صورتی که حتی به زندان هم برود به اعتراض خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماه از آزادی تا کنون پنج بار با اعمال زور و ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است، گفت: «کلیه اتهامات بی اساس و کذب را رد نموده و تا زمانی که آزاد هستم به فعالیت خود ادامه خواهم داد. نهادهای مدنی و خیابان از آن ما مردم است که از دست نخواهیم داد.»

او طی مدتی که بیرون از زندان بود به افشاگری در مورد شکنجه‌های صورت گرفته در زندان پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر، نرگس محمدی به بیان شکنجه‌ها در مورد زندانیان سیاسی زن و از تحقیر و تعرض جنسی تا تنبیه بدنی پرداخت و گفته بود که رئیس زندان پس از ضرب و شتم و توهین، از او خواسته است تا برایش سیگار روشن کند و او سیگار را مچاله کرده و این کار را انجام نداده که این عمل «تمرد از دستور رئیس زندان» محسوب شده و حالا برای این موضوع، محکوم شده است.

سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، با اشاره به موارد متعددی از شکنجه، تعرض جنسی و لمس بخش‌های مختلف اعضای بدن زندانیان زن در بازجویی‌ها و زندان‌ها، تأکید کرد که بازجویان می‌خواهند مقاومت زنان را بشکنند. او این رفتارها را یک برنامه هدفمند دانست و افزود که آن‌ها برای شکستن مقاومت زنان زندانی، «آموزش سیستماتیک» می‌بینند.

خانم محمدی از جمله افرادی است که با تأکید بر اصلاح‌ناپذیر بودن حکومت ایران، خواهان برگزاری رفراندوم و گذار مسالمت‌آمیز به یک حکومت دموکراتیک سکولار شده است.