محموله ۲.۱ میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران به ونزوئلا رسید

ایران در مبادله میعانات گازی با ونزوئلا نفت فوق سنگین دریافت می‌کند

تصویر آرشیوی از نفتکش حامل سوخت برای ونزوئلا-Venezuelan Ministry of Popular Power for Communication (MINCI) / AFP

خبرگزاری رویترز از ورود یک محموله ۲.۱ میلیون بشکه‌ای میعانات گازی به ونزوئلا خبر داد. این محموله که از ایران برای ونزوئلا ارسال شده چهارشنبه در بندر ونزوئلا تخلیه می‌شود.

براساس توافق تهران و کاراکاس میعانات گازی ایران با نفت فوق سنگین ونزوئلا مبادله می‌شود. ایران و ونزوئلا که هر دو هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارند می‌کوشند با اقداماتی از این دست در مقابل تحریم‌ها بایستند. اما روشن نیست که منافع ایران در دریافت نفت فوق سنگین از ونزوئلا چیست آن هم در زمانی که هدف شدید‌ترین تحریم‌های نفتی قرار دارد و در فروش نفت خود دچار مشکل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران پیش‌تر تانکرهایی حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات مقابله با کرونا نیز به ونزوئلا ارسال کرده بود.

ایران علاوه بر ونزوئلا در تامین سوخت و مایحتاج برای حزب‌الله لبنان نیز بسییار فعال است و تا کنون چند محموله سوخت برای حزب‌الله ارسال کرده است.

محموله‌های میعانات گازی و سوخت ایران در حالی در بنادر سوریه و ونزوئلا تخلیه می‌شود که با گذشت دو سال پس از افزایش یک‌شبه قیمت بنزین، وضعیت اقتصادی ایران وخیم‌تر از همیشه است و هیچ یک از وعده‌هایی که به بهانه آنها قیمت بنزین افزایش یافت محقق نشده است.

روز سه‌شنبه هکرها با هک کردن سیستم همه جایگاه‌های سوخت در سراسر ایران روی تابلوهای نصب شده در شهر این پیام را به نمایش گذاشتند: «خامنه‌ای، بنزین ما کو؟»

بیشتر از جهان