اعتراف جاستین بیبر به مصرف سنگین مواد مخدر

لیام پین این اقدام بیبر را شجاعانه توصیف کرد

Nicholas Hunt / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

لیام پین واکنش رسانه‌ها به اعتراف جاستین بیبر در اینستاگرام را مورد انتقاد قرار داد. در این پست، خواننده «متاسفم» (Sorry) به مصرف سنگین موادمخدر اقرار می‌کند.

در روز دوشنبه، بیبر پیامی طولانی به اشتراک گذاشت و در آن به احساس افسردگی خود اشاره کرده و درباره رفتارهای خود در گذشته حرف زد. این خواننده 25 ساله نوشت: «بعضی اوقات به جایی می‌رسی که دیگر نمی‌خواهی زنده بمانی».

بیبر در سن ۱۸ سالگی فاش کرد که «میلیون‌ها دلار در بانک» دارد و تا ۱۹ سالگی از مواد مخدر سنگین استفاده کرده و از روابط عاطفی خود سوءاستفاده کرده است. او اقرار می‌کند: «من با زنان رفتاری نامحترمانه و عصبی داشتم».

گرچه بسیاری با بیبر اظهار همدلی کردند، سایرین صرفا بر اعتراف وی به مصرف مواد مخدر تمرکز کردند که همین مساله باعث اعتراض آقای پین شد.

در روز سه‌شنبه، عضو سابق گروه «یک‌سو» (One Direction) عکسی از یک پست توییتری را به اشتراک گذاشت که نوشته بود: «جاستین بیبر در پستی خودخواسته، به مصرف سنگین موادمخدر و چالش خود با شهرت اعتراف می‌کند» و در توضیح آن پین نوشته است که بیبر «سزاوار احترام بیشتری است».

پین نوشت: «او گفت پس این چیزی است که در این میان توجه رسانه‌های جهان را به خود معطوف کرده است ...؟ آیا کس دیگری نیز مشکل را در اینجا می‌بیند؟ جاستین‌بیبر، من فکر می‌کنم کاری که دیروز کردی کاری به‌شدت شجاعانه بود و تو سزاوار احترام بیشتری هستی».

پست پین بیش از ۷۳۴ هزار لایک را شاهد بود و بسیاری از هواداران این خواننده نیز معتقد بودند [رسانه‌ها] باید به تمامیت پست بیبر اشاره می‌کردند. یک نفر نوشت: «پست جاستین شجاعانه است. و او صادقانه حرف زده است. به‌خود‌آمدن کاری سخت است و بیشتر مردم از انجام آن سر باز می‌زنند، چرا که به معنی رویارویی با غرور و تکبر خویش است.»

با این وجود، سایرین با حمایت پین مشکل داشته و به اعتراف بیبر به بدرفتاری با زنان و«سواستفاده از تمام رابطه‌هایش» قبل از ازدواج با هیلی بالدوین مدل اشاره می‌کنند. فردی نوشت: «شخصی که برای زنان احترام قائل نیست، به هیچ‌وجه شایسته احترام نیست» و دیگران نیز از پین درخواست کردند به خاطر چنین رفتارهایی از وی دفاع نکند. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی