دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد با معاون نخست‌وزیر طالبان

«طالبان امکانات لازم و امنیت را برای ادارات ملل متحد در افغانستان فراهم می‌سازند»

دبورا لاینز در دیداری که با مولوی حنفی داشت از حمایت سازمان ملل متحد از مردم افغانستان خبر داد - آریانانیوز

دبورا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان، از حمایت سازمان ملل متحد از مردم افغانستان خبر داد و گفت: «سازمان ملل متحد در زمینه کمک‌های بشر دوستانه به مردم افغانستان و حل مشکلات اقتصادی و بانکی با امارت اسلامی برای همکاری نزدیک تلاش می‌کند.»

حنفی نیز در این دیدار گفت: «ما مصمم هستیم که با جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد از نزدیک همکاری و تفاهم داشته باشیم.»

حنفی تاکید کرد: «طالبان امکانات لازم و امنیت را برای ادارات ملل متحد در افغانستان فراهم می‌سازند و نیز از مشورت‌های مفید این نهاد استفاده خواهند کرد.»

اطمینان آقای حنفی به خانم لاینز در تامین امنیت کارمندان و ادارات سازمان ملل متحد در افغانستان و به ویژه کابل در حالی داده شده است که این نماینده ویژه سازمان ملل در دیداری که با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان، داشت تاکید کرد نیازهای جدی وجود دارد تا همه کارمندان سازمان ملل متحد و نهادهای بشردوستانه بدون ترس یا مانعی بتوانند به مردم افغانستان در جهت بهبود اوضاعشان کمک کنند.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای حنفی ازخانم دبورا لاینز خواست که سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی حکومت جدید طالبان و سیستم بانکی افغانستان را تقویت کنند تا همکاری آنان با جهان بیشتر شود.

خانم لاینز در دیدار چند هفته پیش با عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای مصالحه ملی افغانستان نیز حمایت این سازمان را از مردم افغانستان که اکنون زیر چتر طالبان هستند، اعلام داشت و تاکید کرد که این سازمان در تلاش است تا کمک‌های بشری را برای افغان‌های نیازمند فراهم کند.

پس از ساقط شدن دولت افغانستان به دست طالبان، نماینده سازمان ملل متحد چندین بار با رهبران این گروه در کابل دیدار کرد. او در این دیدارها تاکید کرده است که این نهاد، مردم افغانستان را تنها رها نخواهد کرد و هرچه در توان دارد در جهت حمایت و بهبود زندگی آنان انجام خواهد داد. 

گروه طالبان نیز پس از تصرف کابل و اعلام دولت جدید در تلاش است تا نمایندگان نهادهای بین‌المللی و کشورهای خارجی را برای به رسمیت شناختن دولتشان قانع کند. این گروه می‌خواهد تا مانند بیست سال گذشته از حمایت‌های مالی و معنوی نهادهای بین‌المللی بهره‌مند شود اما تاکنون این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نبوده است.