دو دوز واکسن کرونا؛ شرط حضور در مسابقات تنیس آزاد استرالیا

هر فردی که قصد سفر به استرالیا را دارد باید هر دو دوز را دریافت کرده باشد

شرایط کرونا فشار بسیار زیادی را روی بازیکنان حرفه‌ای وارد می‌کند - William WEST / AFP

در حالی که رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اغلب بازیکنان مطرح دنیا در حال برنامه‌ریزی برای رقابت‌های سال آینده‌اند.

به دلیل شرایط کرونا و قرنطینه‌های بسیار طولانی به نظر می‌رسد عده‌ای از بازیکنان صاحب‌نام از بسیاری از رقابت‌ها انصراف خواهند داد. نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان که ۹ عنوان قهرمانی از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را در کارنامه‌اش دارد و پادشاه این رقابت‌ها شناخته می‌شود، هفته گذشته گفت که برای شرکت در این رقابت‌ها در سال آینده دچار تردید است.

او گفت با این‌که علاقه زیادی به شرکت در این مسابقات دارد شاید در این رقابت‌ها حضور نداشته باشد. این صحبت‌ها از سوی جوکوویچ، رکورد‌دار این رقابت‌ها، بسیار عجیب بود.

او اذعان داشت که شرایط کرونا فشار بسیار زیادی را روی بازیکنان حرفه‌ای وارد می‌کند و شرکت در مسابقات بسیار دشوار شده است. بلافاصله یک روز پس از صحبت‌های جوکو، الکس هاوک، وزیر مهاجرت دولت استرالیا، در یک اطلاعیه اعلام کرد بازیکنان تنیس برای حضور در رقابت‌های سال آینده و سفر به این کشور باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته او این نکته را متذکر شد که این موضوع تنها مختص بازیکنان تنیس نمی‌شود و جوکوویچ را مخاطب قرار نداده است و هر فردی که قصد سفر به استرالیا را دارد باید هر دو دوز را دریافت کرده باشد.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا، نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که این قوانین برای تمامی افراد است و هیچ استثنایی در کار نیست. هیچ اهمیتی ندارد که شما نفر اول جهان باشید یا یک شخص معمولی.

جوکوویچ از ابتدای همه‌گیری کرونا نسبت به دریافت واکسن کرونا معترض بود و عنوان کرده بود که دریافت واکسن برای بازیکنان تنیس نباید به یک امر اجباری تبدیل شود و در غیر این صورت ممکن است خیلی زود مجبور به خداحافظی از رقابت‌های تنیس بشود. البته این مخالفت‌ها تنها به این بازیکن مطرح دنیا خلاصه نمی‌شود و دیگر بازیکنان تنیس از جمله مدودف و الکساندر زورف نیز مخالف واکسیناسیون اجباری‌اند.

استفانوس سیتسیپاس یونانی نیز پیش از رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در یک مصاحبه مخالفت خود را برای دریافت واکسن کرونا اعلام کرده بود اما متذکر شد در صورت اجباری‌شدن دریافت واکسن برای شرکت در رقابت‌ها حتما این کار را انجام خواهد داد.

این‌طور که به نظر می‌رسد بسیاری از بازیکنان تنیس هم در بخش مردان هم در بخش زنان هنوز اقدامی برای دریافت واکسن انجام نداده‌اند و با توجه به این قوانین سفت و سخت از طرف کشور استرالیا به نظر می‌رسد در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۱ تعداد زیادی از بازیکنان صاحب‌نام دنیا واکسن کرونا دریافت خواهند کرد. گائل مونفیس فرانسوی از جمله بازیکنان صاحب‌نام جهان است که واکسن کرونا را دریافت کرده است.

بیشتر از تنيس