نمایشگاه «دیور» پربازدیدترین نمایشگاه موزه ویکتوریا و آلبرت

نزدیک به ۶۰۰هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند

TOLGA AKMEN / AFP

موزه ویکتوریا و آلبرت اعلام کرده است که نمایشگاه «کریستین دیور؛ طراح رویاها» پربازدیدترین نمایشگاهی بوده که این موزه تاکنون به خود دیده است.

این نمایشگاه که از تاریخ ۲ فوریه تا اول سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد، در مجموع ۵۹۴۹۹۴ بازدید کننده داشت و رکورد قبلی را شکست که مربوط به نمایشگاه «الکساندر مک‌کوئین: زیبایی وحشی» بود. نمایشگاه مک‌کوئین در سال ۲۰۱۵ برگزار شد و بیش از ۱۰۰هزار نفر از آن بازدید کردند.

تریسترام هانت، سرپرست موزه گفت: «موزه ویکتوریا و آلبرت سابقه‌ای طولانی در برگزاری نمایشگاه‌های چشمگیر مد دارد، بنابراین می‌دانستیم که نمایشگاه «کریستین دیور: طراح رویاها» پرطرفدار خواهد بود، اما از زمان افتتاح آن در ماه فوریه، استقبال فوق‌العاده بازدیدکنندگان ما را شگفت‌زده کرده است. من می‌خواهم از همه بازدیدکنندگان تشکر کنم که این‌گونه استقبال کردند و آمدند تا این نمایشگاه فوق‌العاده را تجربه کنند».

نمایشگاه «کریستین دیور: طراح رویاها» که بزرگترین و عمده‌ترین نمایشگاهی است که تاکنون در بریتانیا در مورد محصولات دیور برگزار شده، تاریخچه و تاثیر این برند را از ۱۹۴۷ تا به امروز نشان می‌داد.

این نمایشگاه براساس نمایشگاه بزرگ «کریستیان دیور: رویاپرداز» طراحی شده بود که در سال ۲۰۱۷ در موزه هنرهای تزئینی پاریس برگزار شد. در این نمایشگاه لندن، بیش از ۶۰ درصد محصولاتی عرضه شد که قبلا تنها در پاریس نمایش داده می‌شدند و بخش جدیدی نیز به علاقه این طراح به فرهنگ بریتانیا اختصاص داده شد.

برخی از آثار نمایش داده‌شده، عبارت بود از لباس‌های طراحی‌شده برای تولد ۲۱ سالگی پرنسس مارگارت، مارگوت فونتین، رقاص باله، و جنیفر لارنس، برنده جایزه اسکار.

همچنین بیش از ۲۰۰ لباس نادر اوت کوتور، در کنار لوازم جانبی، عکاسی و فیلم مد، عطرهای قدیمی، لوازم آرایش اصل (اوریجینال)، تصاویر، مجلات و وسایل شخصی کریستین دیور، نمایش داده شدند.

در ماه مارس، پس از افتتاح نمایشگاه، ظرف سه هفته، همه بلیط‌های آن فروخته شد، و موزه ویکتوریا و آلبرت اعلام کرد که به دلیل استقبال گسترده، این نمایشگاه به مدت ۷ هفته تمدید می‌شود.

موزه ویکتوریا و آلبرت طی مدت تمدید شده، تعداد مشخصی بلیط صادر کرد، اما تعداد محدودی را نیز روزانه می‌فروخت؛ به این صورت که بلیط‌ها به کسانی فروخته می‌شد که زودتر می‌آمدند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی