چشم دبی؛ ولیعهد دبی بر فراز بلندترین چرخ‌و‌فلک جهان

این چرخ‌وفلک دو برابر «چشم لندن» است

چشم دبی، به‌عنوان بلندترین و بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان، شروع به کار کرد.

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم ، ولیعهد حکومت شهر دبی در کشور امارات متحده عربی با نوشیدن فنجانی قهوه بر فراز بلندترین چرخ‌وفلک جهان در دبی، این رویداد را جشن گرفت.

بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک جهان در دبی در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ با نمایش نورانی پهپادها و آتش‌بازی به روی مردم باز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولیعهد دبی که خود به ورزش بسیار علاقه‌مند است ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در بالای یکی از اتاقک‌های «چشم دبی» با چشم‌انداز دریا و ساحل در پشت سرش، قهوه می‌نوشد.

چشم دبی یا به زبان عربی «عین دبی» با بلندی ۲۵۰ متری در جزیره «بلوواترز» نزدیک مارینای دبی قرار دارد. این چرخ و فلک عظیم، می‌تواند ۱۷۵۰ بازدیدکننده را در هر چرخش که بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد حمل کند.

با افتتاح این چرخ‌وفلک که دو برابر «چشم لندن» است، همتای آن در لاس‌وگاس با ارتفاع ۱۶۷٫۶ متر به رتبه دوم رفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fazza (@faz3)

این جاذبه گردشگری در جزیره بلوواترز، ساخته شده است. جزیره مصنوعی نزدیک مارینای دبی است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد.

به گزارش رویترز، این ماشین غول‌آسای تفریحی، ۴۸ اتاقک محصور دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند تا ۴۰ مسافر را در خود جای دهند. در مجموع، ۱۷۵۰ نفر می‌توانند هم‌زمان سوار شوند، اما به دلیل محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری جهانی کرونا، در حال حاضر ظرفیت محدود است. در حال حاضر، حداکثر ۱۰ نفر می‌توانند در هر اتاقک سوار شوند.

امارات متحده عربی در فوریه ۲۰۱۳ اعلام کرد شرکت مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای و مهندسی استارنت به عنوان پیمانکاران اصلی طراحی و ساخت این پروژه را بر عهده خواهند داشت.

 ساخت‌وسازها در ماه مه ۲۰۱۵ آغاز و پیش‌بینی می‌شد تا اواسط سال ۲۰۱۹ تکمیل شود. با تأخیرهای پیش‌آمده به دلیل همه‌گیری کرونا سرانجام افتتاح این چرخ‌وفلک با برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی هم‌زمان شد.

 از بالای این چرخ‌وفلک منظره‌ای از مارینای دبی و نقاط دیدنی مانند برج العرب، نخل جمیرا و برج خلیفه را می‌شود تماشا کرد.

بیشتر از سفر