درهای اکسپو ۲۰۲۰ دبی از امروز به روی بازدیدکنندگان باز شد

دبی، قطب گردشگری و تجاری منطقه، امیدوار است ۲۵ میلیون نفر به دیدن اکسپو بروند

اکسپو ۲۰۲۰ دبی با یک سال تأخیر افتتاح شد. در بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی از زمان شروع همه‌گیری کرونا شب گذشته در دبی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ شروع به کار کرد.

در رویدادی که شش ماه برقرار خواهد بود، بیش از ۱۹۰ کشور فرهنگ، دانش و فناوری‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

پنجشنبه، ۳۰ سپتامبر، مراسم افتتاحیه با آتش‌بازی، موسیقی و پیام «قدرت همکاری جهانی برای آینده‌ای پایدارتر» برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ستارگان سرآمد مراسم افتتاحیه، آندره بوچلی خواننده ایتالیایی، الی گولدینگ بریتانیایی، لانگ لانگ پیانیست چینی و محمد عبده خواننده سعودی بودند.

دبی، قطب گردشگری و تجاری منطقه، امیدوار است با جذب ۲۵ میلیون بازدیدکننده تجاری و گردشگر از نمایشگاهی که از پایه در ۴٫۳ کیلومترمربع بیابان ساخته‌شده است، اقتصاد خود را تقویت کند.

به گزارش رویترز، این نمایشگاه امروز، جمعه درهای خود را به روی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ۲۰۰ کشور باز می‌کند.

دولت دبی نزدیک به هفت میلیارد دلار برای این رویداد هزینه کرده است و امیدوار است تا پایان مدت برگزاری این نمایشگاه  میلیون ها بازدیدکننده به امارات متحده عربی بیایند تا در کنار آن گردشگری و سرمایه‌گذاری در امارات را افزایش یابد، امری که در دوران اقتصاد بعد از همه کیری برای این کشور بسیار حیاتی است.

اگرچه محدودیت‌های سفر در میان کشورهای جهان باعث شده رسیده به این هدف سخت باشد اما با افزایش آمار واکسیناسیون جهانی، ماه‌های آینده شرایط سهل‌تر خواهد شد.

دبی می‌گوید که می‌خواهد نمایشگاه فرهنگی، فناوری و معماری تحت پرچم «اتصال اذهان و خلق آینده» نمایشی از نبوغ باشد و مکانی باشد که در آن چالش‌های جهانی مانند «تغییرات آب‌وهوا، درگیری‌ها و رشد اقتصادی» با هم به بحث گذاشته شوند.

بسیاری از رویدادها برای افرادی که امکان سفر ندارند به‌صورت آنلاین هم پخش خواهد شد. مقامات امارات امیدوارند در شش‌ماهه پیش رو در پاییز و زمستان پس از یک سال و اندی ممنوعیت سفر جهانی، آب‌وهوای مطبوع این کشور گردشگران را به آنجا بکشاند.

الهاشمی، مدیرکل اکسپو ۲۰۲۰ دبی به رویترز گفت: «ما کاملاً اطمینان داریم ... با مسئولیت‌پذیری در مدیریت شرایط همه‌گیری و همچنین ارائه یک برنامه هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان، به هدفمان برسیم.»

مقامات امارات اعلام کرده‌اند شهروندان همه کشورها می‌توانند در صورت واکسینه شدن کامل با یکی از واکسن‌های کووید -۱۹ تأییدشده توسط سازمان بهداشت جهانی از امارات متحده عربی دیدن کنند.

ورود به نمایشگاه اکسپو، منوط به ارائه مدارک واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا است. آزمایش رایگان برای دارندگان بلیت در ورودی‌های نمایشگاه در دسترس خواهد بود.

بیشتر از جهان