یک رکورد دیگر در گینس: عمیق‌ترین استخر غواصی جهان در دبی

فهرست بلندبالای «ترین‌ها» در دبی هر روز طولانی تر می‌شود

عمیق‌ترین استخر غواصی تفریحی جهان هم به فهرست بلندبالای «ترین‌ها» در دبی پیوست.

پس از بزرگ‌ترین مرکز خرید، عظیم‌ترین پارک تفریحی سرپوشیده، بلندترین هتل، بلندترین سازه ساخته‌شده توسط انسان، دبی اکنون خانه عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۶۰ متر است که در آن پیشرفته‌ترین سامانه‌های نور و صدا جاگذاری شده است.

موسسه ثبت رکوردهای جهانی، گینس، با راست آزمایی و تائید این ادعا رسماً اعلام کرد که عنوان عمیق‌ترین استخر شنای غواصی به این مجموعه تفریحی در دبی، امارات متحده عربی تعلق می‌گیرد. این رکورد در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ ثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته کارشناسان گینس، این مجموعه تفریحی شامل استخر غواصی با مساحت تقریبی ۵ هزار مترمربع زیربنا برای اهداف آموزشی و تفریحی احداث‌شده است. استخر این مجموعه یک سازه بتنی مدور تا عمق ۶۰٫۰۲ متر است که تا زمان ثبت رکورد عمیق‌ترین در نوع خودش بوده و ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین را در خود نگهداری می‌کند.

تغییرات اقلیمی اغلب شهرهای جهان را در معرض خطر بی‌آبی، بیابان‌زایی و شرایط سخت آب و هوایی قرار داده است. دبی، به‌عنوان شهری که چندین دهه است در توسعه شهری خود با این مشکلات دست‌وپنجه نرم کرده می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرهایی باشد که در معرض قرار گرفتن در شرایط مشابه هستند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fazza (@faz3)

با دور شدن از وابستگی به درآمدهای نفتی، دبی تلاش کرده است که روی «بهترین» بودن سرمایه‌گذاری کند. البته این امر تنها با ساختمان و سازه محدود نمی‌شود. یکی از پرونده‌هایی که در گینس در حال رسیدگی است، از سوی پلیس دبی ارائه‌شده تا این شهر عنوان «امن‌ترین شهر دنیا» را هم از آن خود کند. این درخواست بر پایه استراتژی تبدیل دبی به شهری امن - با خدمات نوآورانه هوشمند است. پلیس و نیروهای امنیتی دوبی سه سال قبل هم دو رکورد جالب را در سطح جهانی ثبت کرده بودند. زنان پلیس در چالش زورآزمایی، یک بوئینگ را جابه‌جا کردند و تیم شنا و غواصی مردان یک کشتی را صد متر در آب‌های ساحلی دبی به دنبال خود کشیدند.

حالا این شناگرها که خودشان هم صاحب رکورد گینس هستند در صورت داشتن دعوت‌نامه می‌توانند برای غواصی تفریحی به عمیق‌ترین استخر جهان در شهر خودشان سری بزنند.

قرار بود تا آخر امسال، درهای این استخر به روی عموم باز شود اما با سرعت گرفتن کارها، به‌احتمال‌زیاد تا یک ماه آینده می‌توانید با خرید بلیت ۸۰۰ درهمی (۲۰۰ دلار) از این مجموعه و استخر بی‌نظیر آن که شبیه یک شهر غرق‌شده متروکه است، بازدید کنید.

برای گشت‌وگذار در همه جای این استخر که امنیت آن با ۵۶ دوربین و تعدادی قواص نگهبان تأمین می‌شود، چندین بار غواصی لازم است.

 

بیشتر از جهان