وزیر خارجه و رئیس پیشین سازمان استخبارات پاکستان وارد کابل شدند

قریشی و هیئت همراه او قرار است با ملاحسن آخند، نخست‌وزیر، و امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، ملاقات کنند

قرار است در این دیدار در مورد روابط سیاسی پاکستان و افغانستان، همکاری‌های تجاری و مسائل مربوط به دو کشور گفت‌وگو شود‌ـ فیسبوک وزارت خارجه پاکستان

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، و فیض حمید، رئیس پیشین سازمان استخبارات این کشور، امروز پنجشنبه، وارد کابل شدند. وزارت خارجه پاکستان با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرده است که قریشی و هیئت همراه او قرار است با ملاحسن آخند، نخست‌وزیر، و امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، ملاقات کنند. قریشی در این سفر، در مورد نقش پاکستان در تامین ثبات در افغانستان، همکاری‌های مشترک اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور و کمک به چگونگی مدیریت موج مهاجرت افغان‌ها به کشورهای همسایه از جمله پاکستان، با رهبری طالبان گفت‌وگو خواهد کرد.

در اطلاعیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «پاکستان به‌عنوان برادر و همسایه نزدیک افغانستان، همه تلاش‌ خود را برای تامین صلح و ثبات در افغانستان به کار می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در مصاحبه با طلوع‌نیوز گفته است که وزیر خارجه پاکستان در سفر به کابل قرار است با ملاحسن آخند و اعضای کابینه طالبان دیدار و در مورد روابط سیاسی پاکستان و افغانستان، همکاری‌های تجاری و بقیه مسائل مربوط به دو کشور گفت‌وگو کند.

فیض حمید، رئیس پیشین سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، نیز در هیئتی که به کابل آمده است، حضور دارد. فیض حمید فعلا به عنوان فرمانده ارتش پاکستان مشغول به کار است. پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان در ۱۵ اوت، فیض حمید نخستین مقام خارجی بود که به کابل آمد. او روز ۴ سپتامبر، همراه هیئتی از افسران سازمان استخبارات پاکستان، به کابل سفر کرد و تا یک روز قبل از اعلام کابینه طالبان، در این شهر حضور داشت.