بازداشت دو سرباز ارتش آلمان به اتهام تشکیل گروه مزدوری برای جنگ در یمن

انگیزه اصلی این دو نفر این بوده که هر مزدور ماهانه حدود ۴۰ هزار یورو درآمد داشته باشد

بازداشت شدگان قصد داشتند گروهی متشکل از ۱۵۰ مزدور تشکیل دهند- 

ULI DECK / DPA / AFP

دادستان عمومی آلمان گفت که پلیس این کشور، امروز چهارشنبه، ۲۸ مهر، دو سرباز سابق را به اتهام فعالیت‌های مرتبط با تروریسم و تلاش برای تشکیل یک گروه مزدور ۱۵۰ نفری برای جنگ در یمن را بازداشت کرد.

پلیس همچنین آپارتمان این دو در مونیخ و نزدیکی شهر اشتوتگارت را تفتیش کرد.

دادستان فدرال آلمان، در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که مظنونان که به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی به نام‌های اختصاری آرند- آدولف  جی و آخیم آ معرفی می‌شوند، در اوایل سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند که یک واحد شبه نظامی متشکل از سربازان سابق ارتش و پلیس آلمان تشکیل دهند.

به گفته دفتر دادستانی، این افراد حداقل با هفت نفر با هدف جذب نیرو در ارتباط بوده‌اند و برای برقراری ارتباط با ائتلاف جنگی در یمن برای تامین مالی این گروه هم تلاش کرده‌اند، اما موفق به برقراری این تماس نشده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه گفته شده که انگیزه اصلی این دو نفر این بوده که هر مزدور ماهانه حدود ۴۰ هزار یورو درآمد داشته باشد، و در مقابل، جنگ شش ساله در یمن بین شورشیان حوثی و دولت یمن را «آرام کنند».

به گفته دادستانی آلمان، این دو نفر، علاوه بر مأموریت یمن، همچنین برنامه‌ریزی کرده بودند که این واحد را برای مأموریت‌های دیگر در مناطقی که درگیری وجود دارد، در دسترس قرار دهند.

مجموعه‌ای از رویدادها در ارتش آلمان طی سال‌‌های گذشته، سوالاتی را در مورد میزان نفوذ عناصر افراطی به ارتش پدید آورده است.

در مهم‌ترین پرونده، پس از آنکه پلیس تسلیحات و مهماتی را از یک سرباز نیروهای ویژه ارتش آلمان، KSK، در ایالت زاکسن در شرق آلمان کشف کرد، یک واحد کامل از نیروهای ویژه منحل شد.

بیشتر از جهان