تساوی آرسنال در دقایق پایانی؛ ویرا از پس تیم سابق خود برنیامد

شاگردان آرتتا این موقعیت را داشتند تا با پیروزی در این مسابقه خانگی، شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهتر کنند

آرتتا پس از پایان بازی، معتقد بود که آن‌ها تیم برتر میدان بودند و باید پیروز می‌شدند - Glyn KIRK / AFP

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان با دیدار آرسنال و کریستال پالاس به پایان رسید و آرسنال در دقایق پایانی، از یک شکست حتمی در ورزشگاه امارات گریخت.

آرسنال و شاگردان آرتتا این موقعیت را داشتند تا با پیروزی در این مسابقه خانگی، شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهتر کنند و حتی خود را تا مکان نهم جدول بالا بکشند؛ اما این مسابقه جذاب درنهایت، با نتیجه دو بر دو به پایان رسید و آرسنال جایی بهتر از رده دوازدهم جدول پیدا نکرد.

در ابتدا، این اوبامیانگ بود که برای آرسنال گلزنی کرد و توپچی‌ها را در دقیقه هشتم مسابقه پیش انداخت. کریستال پالاس که در این فصل با هدایت ویرا نتایج قابل قبولی کسب نکرده است، بسیار تلاش کرد تا در همان نیمه نخست، بازی را به تساوی بکشد اما موفق نشد. ویرا که سابقه حضور طولانی در تیم آرسنال به‌عنوان بازیکن در سال‌های دور را یدک می‌کشد، امیدوار بود تا در بازگشت به این ورزشگاه، یک پیروزی باارزش به دست آورد. او در دورانی که برای آرسنال بازی می‌کرد، کاپیتانی توپچی‌ها را نیز بر عهده داشت و به همراه آرسن ونگر، عناوین زیادی را با آرسنال به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پالاس در نیمه دوم، بازی را بهتر آغاز کرد و اشتباه توماس پارتی، هافبک آرسنالی‌ها، موقعیت را در اختیار بنتکه قرار داد و او موفق شد در دقیقه ۵۰، گل تساوی را به ثمر برساند. در دقیقه ۷۳ پلاس به کمک ادوارد موفق شد گل دوم را نیز به دروازه تیم آرتتا وارد کند تا آرسنال پس از چهار پیروزی و یک تساوی در هفته گذشته مقابل برایتون، دوباره در خطر شکست قرار گیرد؛ اما یکی از تعویض موفق آرتتا در نیمه دوم آمدن لاکازت به زمین بود و هم او بود که در وقت‌های تلف‌شده بازی و تنها چند ثانیه قبل از پایان، توانست گل تساوی را در دروازه پالاس بنشاند و بازی را به تساوی بکشد و شادی را برای هواداران این تیم به ارمغان آورد.

ناراحتی ویرا در کنار زمین که خود را برای جشن پیروزی آماده کرده بود، از صحنه‌های دیدنی این مسابقه بود و تصویر او پس از دریافت گل تساوی، سوژه‌ کاربران رسانه‌های اجتماعی شد.

آرتتا پس از پایان بازی، معتقد بود که آن‌ها تیم برتر میدان بودند و باید پیروز می‌شدند. او معتقد بود که داور مسابقه می‌بایست بازیکن پالاس را به دلیل خطای خطرناک روی بوکایو ساکا از زمین اخراج می‌کرده اما از این کار امتناع کرده است. او می‌گوید که در صورت اخراج بازیکن پالاس، همه‌چیز می‌توانست به نفع آن‌ها تغییر کند اما داور تصمیم عجیبی گرفته است.

ویرا هم که برد را با تساوی عوض کرده بود، در انتهای بازی گفت: «من از عملکرد تیمم بسیار راضی‌ام اما از خوردن گل دوم آن‌هم در ثانیه‌های پایانی ناامید شدم. شاگردان جوان من در این مسابقه بسیار پرتلاش بودند و من برای آن‌ها ناراحتم که این تلاشششان درنهایت به تساوی انجامید. من پس از ۹ سال به اینجا بازگشتم و خاطرات آن دوران شگفت‌انگیز برایم زنده شد. من همیشه این باشگاه و هوادارانش را دوست خواهم داشت و همیشه می‌گویم که هوادار آرسنالم.»

بیشتر از فوتبال