تمرین نظامی جنگنده‌های آلمان و اسرائیل بر فراز اورشلیم

این بزرگترین تمرین مشترک در اسرائیل تا به امروز است و تا ۶ آبان ادامه خواهد داشت

این نمایش هوایی به مناسبت شروع تمرین پروازی بین‌المللی موسوم به «پرچم آبی» انجام گرفت - Emmanuel DUNAND / AFP

برای اولین بار پس از جنگ اول جهانی، جت‌های جنگنده‌ آلمان و اسرائیل طی تمرین نظامی مشترکی در آسمان اورشلیم به پرواز درآمدند تا دوستی این دو کشور را به نمایش بگذارند.

این هواپیماها روز یکشنبه (۲۵ مهر) بر فراز ساختمان مجلس اسرائیل موسوم به کنست و سایر ساختمان‌های دولتی پرواز کردند و به سوی منطقه مالحه در اورشلیم رفتند.

این نمایش هوایی به مناسبت شروع تمرین پروازی بین‌المللی موسوم به «پرچم آبی» انجام گرفت که مشترکاً از سوی آلمان و اسرائیل اجرا می‌شود. به گزارش تایمز اسرائیل، هواپیماهای نظامی آلمان طی آن تمرین برای اولین بار پس از جنگ اول جهانی به پایتخت اسرائیل آمدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «این تمرین هوایی نشان از همکاری‌ و ارتباط نزدیک نیروی هوایی دو کشور و تعهد ما به ادامه این همکاری‌ در آینده دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بزرگترین تمرین مشترک در اسرائیل تا به امروز است و تا ۶ آبان ادامه خواهد داشت. در مرحله بعدی این تمرین، جنگنده‌ها در آسمان اورشلیم و تل‌آویو پرواز خواهند کرد.

طبق بیانیه ارتش اسرائیل، اینگو گرهارتز و آمیکام نورکین، فرماندهان نیروی هوایی آلمان و اسرائیل، پیش از این پرواز نمایشی، از بنای یادبود قربانیان هولوکاست در اورشلیم به نام یاد واشم بازدید کردند.

آلمان پیش از این نیز با اسرائیل تمرین‌های نظامی مشترک انجام داده بود و هواپیماهای جت اسرائیل در آلمان به پروازدرآمده بودند. در ماه اوت، ۶ هواپیمای جنگنده اف‌۱۶ نیروی هوایی اسرائیل برای نخستین بار با مشایعت هواپیماهای یوروفایتر آلمان وارد آسمان آن کشور شدند.

پرواز جت‌ها بر فراز اردوگاه کار اجباری داخائو و فرودگاه فورشتن‌فلدبروک، جلوه‌ای از پیوندهای نیرومند دو کشور در طول هفتاد سال پس از نسل‌کشی یهودیان به دست نازی‌ها بود.

در ماه اوت، سپهبد اینگو گرهارتز، فرمانده نیروی هوایی آلمان، با صدور بیانیه‌ای گفته بود: بعد از شواه (هولوکاست) که جنایتی علیه بشریت بود، امروز پرواز بال در بال هواپیماهای ما و نیروی هوایی اسرائیل که برای نخستین بار در تاریخ ما رخ می‌دهد، نشانه‌ای خوشایند از دوستی ما است.

© The Independent